Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Podstawy andragogiki i psychologii pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy andragogiki i psychologii pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznaie słuchaczy z zasadami nauczania osób dorosłych i podstawami psychologii pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna struktura procesu pracy w ujęciu psychologicznym | 1 |
T-W-2 | Zasady nauczania osób dorosłych | 2 |
T-W-3 | Osobowościowe uwarunkowania zachowania się człowieka w procesie pracy | 1 |
T-W-4 | Czynniki wpływające na stres i zmęczenie | 1 |
T-W-5 | Niedostosowanie w procesie pracy, mechanizmy i procesy grupowe | 1 |
T-W-6 | Zasady prawidłowej komunikacji, asertywność | 1 |
T-W-7 | Konflikt społeczny w procesie pracy, strategie rozwiązywania, skuteczne negocjacje | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Przegląd literatury fachowej | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań otwartych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_W01 Ma wiedzę o ogólnej strukturze procesu pracy w ujęciu psychologicznym | BHP_10-_W08 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_U01 Potrafi rozwiązywać konflikty społeczne | BHP_10-_U10 | — | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-2 | S-1, S-2 |
BHP_10A_10/BHP_U02 Potrafi identyfikować czynniki wpływające na stres i zmęczenie | BHP_10-_U10 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_K01 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | BHP_10-_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_W01 Ma wiedzę o ogólnej strukturze procesu pracy w ujęciu psychologicznym | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma niepełną wiedzę o strukturze procesu pracy w ujęciu psychologicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_U01 Potrafi rozwiązywać konflikty społeczne | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi rozwiązywaćnieliczne konflikty społeczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_10/BHP_U02 Potrafi identyfikować czynniki wpływające na stres i zmęczenie | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi identyfikować nieliczne czynnik iwpływające na stres i zmęczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_10/BHP_K01 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz mało angażuje się w doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Schultz D., Schultz S., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, PWN, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Winderszal-Bazyl M., Czynniki psychologiczne i społeczne. Nauka o pracy- bezpieczeństwo, higiena, ergonomia, CIOP, Warszawa, 2010