Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Czynniki chemiczne w środowisku pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Czynniki chemiczne w środowisku pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Adamczyk-Pyzel <zdeoiz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zagadnień z zakresu zagrożeń czynnikami chemicznymi w środowisku pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Realizacja indywidualnej pracy z zakresu zagrożeń czynnikami chemicznymi | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka zagrożeń substancjami chemicznymi. Toksykologia i toksykonometria | 2 |
T-W-2 | Trucizny przemysłowe - definicje, dawki, skale, wykazy trucizn | 1 |
T-W-3 | Narażenie zawodowe na substancje chemiczne. Systemy bezpieczeństwa chemicznego w Polsce | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu | 5 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena projektu |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych zagrożeniach substancjami chemicznymi | BHP_10-_W02 | — | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-2, S-3 |
BHP_10A_02/BHP_W02 Ma wiedzę dotyczącą narażenia zawodowego na substancje chemiczne | BHP_10-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_U01 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zagrożeń chemicznych w środowisku pracy | BHP_10-_U04 | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_K01 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | BHP_10-_K01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych zagrożeniach substancjami chemicznymi | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz zna zagrożenia substancjami chemicznymi w środowisku pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_02/BHP_W02 Ma wiedzę dotyczącą narażenia zawodowego na substancje chemiczne | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wie, czym jest narażenie zawodowe w środowisku pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_U01 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zagrożeń chemicznych w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi analizować niektóre zagrożenia chemiczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_02/BHP_K01 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz mało angażuje się w doskonalenie zdobytej wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kordecka D., Zagrożenia czynnikami niebezpiecznymi i szkodliwymi w środowisku pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Sieńczuk W., Toksykologia, PZWL, Warszawa, 2014