Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa i higieny pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa i higieny pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchacza z istotą bezpieczeństwa i higieny pracy oraz z podstawowymi pojęciam z zakresu BHP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Potrzeba bezpieczeństwa, bezpieczeństwo socjalne (materialne i społeczne) | 1 |
T-W-2 | Istota bezpieczeństwa i higieny pracy | 1 |
T-W-3 | Podstawowe pojęcia z zakresu BHP | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 11 |
A-W-3 | Przegląd czasopism branżowych | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie referatu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_W01 Ma wiedzę o istocie bezpieczeństwa i higieny pracy | BHP_10-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
BHP_10A_01/BHP_W02 Zna podstawowe pojęcia z zakresu BHP | BHP_10-_W01 | — | C-1 | T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
BHP_10A_01/BHP_W03 Ma wiedzę o zasadach BHP | BHP_10-_W01, BHP_10-_W02 | — | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_U01 Przestrzega zasad BHP | BHP_10-_U01 | — | C-1 | T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
BHP_10A_01/BHP_U02 Rozróżnia pojęcia związane z BHP | BHP_10-_U01, BHP_10-_U05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_K01 Jest gotów współdziałać i pracować w grupie | BHP_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
BHP_10A_01/BHP_K02 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę | BHP_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_W01 Ma wiedzę o istocie bezpieczeństwa i higieny pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę o istocie BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_01/BHP_W02 Zna podstawowe pojęcia z zakresu BHP | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz zna wybrane pojęcia z zakresu BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_01/BHP_W03 Ma wiedzę o zasadach BHP | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę o zasadach BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_U01 Przestrzega zasad BHP | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz przestrzega wybranych zasad BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_01/BHP_U02 Rozróżnia pojęcia związane z BHP | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz rozróżnia większość pojęć związanych z BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_01/BHP_K01 Jest gotów współdziałać i pracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w niewielkim stopniu angażuje się w pracę zespołową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BHP_10A_01/BHP_K02 Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w niewielkim stopniu angażuje sięw doskonalenie swojej wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kordeck D., Bezpieczęństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Hansen A., Bezpieczeństwo i higiena pracy, WSiP, Warszawa, 2012