Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka opiekuńczo-pielęgnacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka opiekuńczo-pielęgnacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna podstawy BHP przy pracy z psami |
W-2 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu higieny i profilaktyki zdrowotnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadami prawidłowej opieki nad psami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Zasady BHP w danej placówce | 36 |
T-PR-2 | Zasady prewencji i profilaktyki zdrowotnej psów w danej placówce | 36 |
T-PR-3 | Najważniejsze zabiegi pielęgnacyjne u psów | 36 |
T-PR-4 | Sposoby ograniczania stresu u psów oraz zasady zapewnienia im dobrostanu | 36 |
T-PR-5 | Zasady funkcjonowania placówki będącej miejscem odbywania praktyki (rodzaje prowadzonej dokumentacji, wymogi stawiane pracownikom i wolontariuszom) | 36 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 144 |
A-PR-2 | Wypełnianie dzienniczka praktyk | 9 |
A-PR-3 | Przygotowanie do zajęć | 9 |
A-PR-4 | Studiowanie piśmiennictwa | 9 |
A-PR-5 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Obserwacje |
M-5 | Dzienniczek praktyk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów i pracy studenta prowadzona przez opiekuna praktyki |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena dzienniczka praktyk |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu praktyk |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-3_W01 Student zna zasady profilaktyki zdrowotnej u psów, zalecane zabiegi pielęgnacyjne, sposoby ograniczanie stresu oraz zasady bezpiecznej pracy z psami w danej jednostce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | Kn_1P_W09, Kn_1P_W07, Kn_1P_W08, Kn_1P_W20, Kn_1P_W21, Kn_1P_W22 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-5 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kn_1P_C02-3_W02 Student zna zasady funkcjonowania placówki będącej miejscem odbywania praktyki (w tym rodzaje prowadzonej dokumentacji, wymogi stawiane pracownikom i wolontariuszom) | Kn_1P_W09, Kn_1P_W05, Kn_1P_W22 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-5 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-3_U01 Ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk stosowanych w danej placówce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | Kn_1P_U02, Kn_1P_U08, Kn_1P_U15, Kn_1P_U13, Kn_1P_U12, Kn_1P_U11, Kn_1P_U14 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-5 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-3_K01 Jest świadomy poziomu swojej wiedzy oraz wykazuje gotowość rozwijania swoich kompetencji zawodowych | Kn_1P_K02, Kn_1P_K03 | — | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-5 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-3_W01 Student zna zasady profilaktyki zdrowotnej u psów, zalecane zabiegi pielęgnacyjne, sposoby ograniczanie stresu oraz zasady bezpiecznej pracy z psami w danej jednostce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady profilaktyki zdrowotnej u psów, zalecane zabiegi pielęgnacyjne, sposoby ograniczanie stresu oraz zasady bezpiecznej pracy z psami w danej jednostce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02-3_W02 Student zna zasady funkcjonowania placówki będącej miejscem odbywania praktyki (w tym rodzaje prowadzonej dokumentacji, wymogi stawiane pracownikom i wolontariuszom) | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady funkcjonowania placówki będącej miejscem odbywania praktyki (w tym rodzaje prowadzonej dokumentacji, wymogi stawiane pracownikom i wolontariuszom) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-3_U01 Ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk stosowanych w danej placówce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | 2,0 | |
3,0 | Student ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk stosowanych w danej placówce opiekuńczo-pielęgnacyjnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-3_K01 Jest świadomy poziomu swojej wiedzy oraz wykazuje gotowość rozwijania swoich kompetencji zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy konieczności ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania kompetencji kynologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pilarczyk B., Tomza-Marciniak A., Udała J. (pod red.), Pies – higiena i profilaktyka zdrowotna, Wyd. ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2020
- Kaleta T., Fiszdon K., Wybrane zagadnienia z genetyki i zachowania się psów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1999
- Monkiewicz J., Wajdzik J., Rogowska-Sobota K., Kynologia. Wiedza o psie, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Wrocław, 2020