Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Terapia chorób zakaźnych psów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Terapia chorób zakaźnych psów | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstwową wiedzę z zakresu mikrobiologii klinicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaprezentowanie najnowszej wiedzy związanej z terapią chorób zakaźnych psów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza lekowrażliwości drobnoustrojów izolowanych od psów | 6 |
T-L-2 | Izolacja, namnażanie i charakterystyka szczepów probiotycznych | 4 |
T-L-3 | Ocena przydatności wybranych materiałów o aktywności przeciwdrobnoustrojowej | 4 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Higiena i nowoczesne metody dekontaminacji | 1 |
T-W-2 | Antybiotyki – wczoraj i dziś | 2 |
T-W-3 | Leki przeciwwirusowe | 2 |
T-W-4 | Probiotyki i farmabiotyki | 2 |
T-W-5 | Innowacyjne materiały o aktywności przeciwdrobnoustrojowej | 1 |
T-W-6 | Fagoterapia, fagosanityzacja i biokontrola | 1 |
T-W-7 | Odczulanie i nowoczesne metody leczenia alergii | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na wykładach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne wspomagane prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i laboratoryjnej oraz praktyczne zaliczenie części laboratoryjnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_37_W01 Student zna najczęściej występujące choroby zakaźne psów oraz metody ich terapii | Kn_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_37_U01 Student potrafi dobrać skuteczną metodę terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | Kn_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_37_K01 Student jest zdolny do dobrania terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | Kn_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_37_W01 Student zna najczęściej występujące choroby zakaźne psów oraz metody ich terapii | 2,0 | |
3,0 | Student zna najczęściej występujące choroby zakaźne psów oraz metody ich terapii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_37_U01 Student potrafi dobrać skuteczną metodę terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać skuteczną metodę terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_37_K01 Student jest zdolny do dobrania terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | 2,0 | |
3,0 | Student jest zdolny do dobrania terapii najczęściej występujących chorób zakaźnych psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gliński Z., Kostro K., Choroby zakaźne psów i kotów, PWRiL, Warszawa, 2005
- Malicki K., Binek M., Zarys klinicznej bakteriologii weterynaryjnej, tom 1 i 2, Wydaw. SGGW, Warszawa, 2004
- Gladwin M., Trattler B., red. wyd. pol. Stefania Giedrys-Kalemba, Mikrobiologia kliniczna, D.W. Publishing Co., Szczecin, 2010
Literatura dodatkowa
- Kayser F.H., Bienz K.A., Eckert J., Zinkernagel R.M., Mikrobiologia lekarska, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 2007
- Szewczyk E. M., Diagnostyka bakteriologiczna, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 2005