Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
Sylabus przedmiotu Sociology of Cybersociety:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sociology of Cybersociety | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Szymańska <Katarzyna_Szymanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 6 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of society. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Essential aspects of social and economic development, role of technology and the level and form of information exchange characteristics in relation to forming social order. |
C-2 | Overview and characteristics of information society conception powered by sociological conceptual apparatus |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Fundaments of social order. Civilization and culture. Social structure and social relationships | 2 |
T-W-2 | Social and economical formations throughout the history and their relation to the level of technological developments made for fulfilling social needs. | 2 |
T-W-3 | Creation and development of mass-culture and its influence on social and political transformations. | 2 |
T-W-4 | Oerview and characteristics of information society theories. | 2 |
T-W-5 | Influence of information technology development on various social life aspects. | 1 |
T-W-6 | Globalization and its effects in relation to information technology development. | 1 |
T-W-7 | Social processes and phenomena related to IT technology’s influence on the transformation of individual’s and lifestyle (social stratification, digital divide, netocracy) | 1 |
T-W-8 | Threats related to enhancement of new means of communication (identity theft, invigilation, terrorism in web). | 2 |
T-W-9 | State and authority in information society. | 1 |
T-W-10 | Information society prognoses and challenges. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance. | 15 |
A-W-2 | Preparation of a presentation on chosen topic. | 5 |
A-W-3 | Preparation for completing the course. | 3 |
A-W-4 | Consultation with the teacher | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Conversational lecture |
M-3 | Problem-focused lecture |
M-4 | Multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Topic speech/presentation. |
S-2 | Ocena formująca: Meritorical activity. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final conversation. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_W01 The student is capable of describing and defining terms and content of the subject information society sociology. | BTap_2A_W02, BTap_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_U01 The student is capable of understanding and analyzing certain social processes and phenomena in information society. | BTap_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_K01 The student is capable, adequately to his or her social and professional status, of performing various social roles. | BTap_2A_K04, BTap_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_W01 The student is capable of describing and defining terms and content of the subject information society sociology. | 2,0 | |
3,0 | The student has basic knowledge in the field of individual’s existance in institutions, lobbying. The student is capable of listing all basic terms, but does not show full understanding of them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_U01 The student is capable of understanding and analyzing certain social processes and phenomena in information society. | 2,0 | |
3,0 | The student is capable of using elementary information society sociology terms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O1.6_K01 The student is capable, adequately to his or her social and professional status, of performing various social roles. | 2,0 | |
3,0 | The student is capable of a reflection regarding performed social roles and his or her own aptitude for performing them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Castells M., Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa, 2010
- Białostocki T., Moroz J., Nowina-Konopka M., Zacher L.W., Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania., Wydawnictwa Akademickie i Profesionalne, 2010
- Kurczewska J. (red), Wielka sieć. E-seje z socjologii internetu., Trio, Warszawa, 2006
- Goban-Klas T., Cywilizacja medialna. Geneza, ewulucja, eksplozja., WSIP, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Hopfinger M. (red), Nowe Media w komunikacji społecznej w XX wieku., Oficyna Naukowa, Warszawa, 2002
- Darin B., Społeczeństwo sieci, SIC, 2008
- Szewczyk A. (red.), Dylematy cywilizacji informatycznej., PWN, Warszawa, 2004
- Papińska-Kacperek J., Społeczeństwo informacyjne, PWN, Warszawa, 2008
- Okólski M., Fihel A., Demografia. Współczesne zjawiska i teorie., Warszawa, 2012