Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
Sylabus przedmiotu Molecular Breeding:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular Breeding | ||
Specjalność | Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in the field od genetics and molecular biology |
W-2 | Basic knowledge in the field of breeding |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of this course is learning how to use molecular markers in breeding |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Methods of generating PCR-based molecular markers | 4 |
T-A-2 | Methods of generating SNP markers through genotyping by sequencing (GBS) | 4 |
T-A-3 | Methods of identification and mapping of QTLs | 4 |
T-A-4 | Methods of marker validation | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Methods of generating molecular markers | 3 |
T-W-2 | Functional markers- strategies of their development | 2 |
T-W-3 | Examples of markers useful in molecular breeding | 2 |
T-W-4 | Strategies of molecular breeding | 2 |
T-W-5 | Molecular markers for quantitative trait loci (QTL) | 2 |
T-W-6 | Molecular markers for identification of species and varieties used in breeding | 2 |
T-W-7 | Examples of implementation of molecular breeding in development of new varieties | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attending classes | 15 |
A-A-2 | Preparation of presentation | 8 |
A-A-3 | Consultation with the teacher | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending lectures | 15 |
A-W-2 | Preparations to tests and exams | 8 |
A-W-3 | Consultation with the teacher | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informing-type lectures |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentations of students based on available publications |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test to check students knowledge at the end of lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_W01 Student possess knowledge about methods of applying molecular markers in selection and breedingi | BTap_2A_W06, BTap_2A_W11, BTap_2A_W13, BTap_2A_W04, BTap_2A_W01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_U01 Student can plan selection of useful genotypes applying molecular markers | BTap_2A_U05, BTap_2A_U06, BTap_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_K01 Student is aware of possibilities and obstacles of methods of molecular breeding in breeding practice | BTap_2A_K02, BTap_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_W01 Student possess knowledge about methods of applying molecular markers in selection and breedingi | 2,0 | |
3,0 | student shows sufficient knowledge in frame of a course with substantial drawbacks | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_U01 Student can plan selection of useful genotypes applying molecular markers | 2,0 | |
3,0 | Student shows ability how to use molecular markers in selection of genotypes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O5.2_K01 Student is aware of possibilities and obstacles of methods of molecular breeding in breeding practice | 2,0 | |
3,0 | student shows activity in the group as its member | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weising K., Nybom H., Wolff K, Kahl G, DNA fingerprinting in plants. Principles, Methods and Applications, CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton, USA, 2005