Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy i egzamin końcowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Specjalista ds. dostępności
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy i egzamin końcowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 2 6,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie przedmiotów z toku studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności opracowania zagadnienia z zakresu dostępności w oparciu o uzyskaną w toku studiów wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne i obronienia swojego stanowiska podczas egzaminu końcowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Egzamin końcowy2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Wybór tematu, opracowanie założeń wstępnych pracy10
A-S-2Zebranie i analiza publikacji w zakresie pracy20
A-S-3Przegląd piśmiennictwa z zakresu tematyki pracy30
A-S-4Opracowanie wstępne wersji pracy40
A-S-5Konsultowanie treści pracy z opiekunem pracy5
A-S-6Poprawienie i uzupełnienie treści pracy po konsultacjach z opiekunem pracy20
A-S-7uczestnictwo w zajęciach2
A-S-8przygotowanie do egzaminu końcowego23
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2rozwiązanie problemu badawczego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/13_W01
Zna podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
SDD_10-_W07C-1T-S-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/13_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego.
SDD_10-_U8C-1T-S-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/13_K01
Ma świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
SDD_10-_K02C-1T-S-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/13_W01
Zna podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada dostateczną wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/13_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego.
2,0
3,0Potrafi wykorzystać w dostatecznym stopniu zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/13_K01
Ma świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2,0
3,0Ma dostateczną świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rawa T., metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2012
  2. Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2009
  3. Standardy dla pracy końcowej opracowane przez zespół koordynujący studia podyplomowe pt. "Specjalista ds. dostępności" opracowane dla danej edycji studiów

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Egzamin końcowy2
2

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Wybór tematu, opracowanie założeń wstępnych pracy10
A-S-2Zebranie i analiza publikacji w zakresie pracy20
A-S-3Przegląd piśmiennictwa z zakresu tematyki pracy30
A-S-4Opracowanie wstępne wersji pracy40
A-S-5Konsultowanie treści pracy z opiekunem pracy5
A-S-6Poprawienie i uzupełnienie treści pracy po konsultacjach z opiekunem pracy20
A-S-7uczestnictwo w zajęciach2
A-S-8przygotowanie do egzaminu końcowego23
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/13_W01Zna podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_W07Zna wymagania dotyczące pisania pracy końcowej i wykorzystuje w tym celu wiedzę zdobytą w toku studiów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania zagadnienia z zakresu dostępności w oparciu o uzyskaną w toku studiów wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne i obronienia swojego stanowiska podczas egzaminu końcowego.
Treści programoweT-S-1Egzamin końcowy
Metody nauczaniaM-1dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada dostateczną wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/13_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_U8Potrafi napisać pracę końcową obejmującą rozwiązanie zagadnienia problemowego z zakresu zapewniania dostępności dla osób ze szcsególnymi potrzebami.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania zagadnienia z zakresu dostępności w oparciu o uzyskaną w toku studiów wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne i obronienia swojego stanowiska podczas egzaminu końcowego.
Treści programoweT-S-1Egzamin końcowy
Metody nauczaniaM-1dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wykorzystać w dostatecznym stopniu zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/13_K01Ma świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_K02Uczestniczy w refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą, z wykorzystaniem zasad projektowania uniwersalnego i zapewnianiem dostępności w przestrzeni publicznej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności opracowania zagadnienia z zakresu dostępności w oparciu o uzyskaną w toku studiów wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne i obronienia swojego stanowiska podczas egzaminu końcowego.
Treści programoweT-S-1Egzamin końcowy
Metody nauczaniaM-1dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2rozwiązanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostateczną świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3,5
4,0
4,5
5,0