Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Zintegrowany projekt zagospodarowania terenu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowany projekt zagospodarowania terenu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość i umiejętność posługiwania się programami komputerowymi wspomagającymi proces projektowania |
W-2 | Znajomość podstaw rysunku technicznego i umiejętność czytania dokumentacji projektowej tj. rzutów, przekrojów itp |
W-3 | Umiejętność kształtowania przestrzeni publicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności wykonania technicznego projektu zagospodarowania terenu wraz z koordynacją międzybranżową |
C-2 | Zdobycie wiedzy dot. obowiązujących przepisów prawa budowlanego i planowania przestrzennego |
C-3 | Pogłębienie wiedzy związanej z właściwym doborem odpowiednich rozwiązań technologicznych i materiałowych oraz ich właściwego wykorzystania w projekcie zagospodarowania terenu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania terenu uwzględniający zagadnienia techniczne międzybranżowe m.in. oświetlenie i nawodnienie terenu. Wykonanie projektu budowlanego z uwzględnieniem rozwiązań szczegółowych obejmujący część graficzną i opisową. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane przykłady współcześnie zrealizowanych projektów zagospodarowania terenu | 2 |
T-W-2 | Zasady kształtowania projektu zagospodarowania terenu w odniesieniu do projektowanej lub istniejącej zabudowy | 2 |
T-W-3 | Składowe projektu zagospodarowania terenu | 2 |
T-W-4 | Instalacje zewnętrze i ich koordynacja w zakresie projektu zagospodarowania terenu | 2 |
T-W-5 | Obowiązujące przepisy odnoszące się do projektu zagospodarowania terenu | 3 |
T-W-6 | Graficzne przedstawienie projektu zagospodarowania terenu | 2 |
T-W-7 | Detale i uszczegółowienie projektu wraz z doborem i określeniem materiałów i elementów małej architektury | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własana | 10 |
A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 1 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Grupowi i indywidualne korekty projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Projekt semestralny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie testu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_W01 Zna zasady projektowania zagospodarowania terenu z uwzględnieniem aspektów technicznych różnych branż. | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-2, C-3 | T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_U01 Posiada umiejętność przygotowania projektu zagospodarowania terenu uwzględniającego opracowania szczegółowe dotyczące różnych aspektow technicznych oraz stosownej dokumentacji projektowej. | PAWiO_1A_U04, PAWiO_1A_U06, PAWiO_1A_U19, PAWiO_1A_U22 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_K01 Jest gotowy do współpracy międzybranżowej w zakresie przygotowania projektów zagospodarowania terenu. | PAWiO_1A_K02 | — | — | C-3, C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_W01 Zna zasady projektowania zagospodarowania terenu z uwzględnieniem aspektów technicznych różnych branż. | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady projektowania zagospodarowania terenu z uwzględnieniem aspektów technicznych różnych branż w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_U01 Posiada umiejętność przygotowania projektu zagospodarowania terenu uwzględniającego opracowania szczegółowe dotyczące różnych aspektow technicznych oraz stosownej dokumentacji projektowej. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność przygotowania projektu zagospodarowania terenu uwzględniającego opracowania szczegółowe dotyczące różnych aspektow technicznych oraz stosownej dokumentacji projektowej w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/11_K01 Jest gotowy do współpracy międzybranżowej w zakresie przygotowania projektów zagospodarowania terenu. | 2,0 | |
3,0 | Jest przygotowany do współpracy międzbranżowej w stopniu podstawowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brookes J., Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
- Gadomski K., Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni. Cz. II, Hortpress Sp. z o.o., Warszawa, 2010
- Losantos A, Quartino D, Krajobraz miejski. Nowe trendy, nowe inspiracje, nowe rozwiązania, LOFT Publication, Warszawa, 2008
- Jarosław Chudzicki, Stanisław Sosnowski, Instalacje kanalizacyjne. Projektowanie, wykonanie, eksploatacja., Wydawnictwo Seidel-Przywecki, Warszawa, 2011, Wydanie trzecie
- Guzik Jan, Instalacje wodociągowe i kanalizacyjne, Wydawnictwo: Wydawnictwo Kabe, 2014
- Konrad Bąkowski, Sieci i instalacje gazowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022
- Giera Mirosław, WZAJEMNE SYTUOWANIE OBIEKTÓW BUDOWLANYCH I SIECI ELEKTROENERGETYCZNYCH, Dom Wydawniczy Medium, 2014
- AMANOWICZ ŁUKASZ BAGIEŃSKI ZBIGNIEW, CIEPŁOWNICTWO. PROJEKTOWANIE KOTŁOWNI I CIEPŁOWNI, Politechnika Białostocka, 2018
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY W SPRAWIE WARUNKÓW TECHNICZNYCH, JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ BUDYNKI I ICH USYTUOWANIE
- PRAWO BUDOWLANE, 2011