Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Kształtowanie formy i bryły w przestrzeni otoczenia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształtowanie formy i bryły w przestrzeni otoczenia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zagadnień kompozycji w układach płaskich i w układach przestrzennych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu kształtowania formy i bryły w przestrzeni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zagadnienia formy i bryły w kształtowaniu kompozycji przestrzennych. | 6 |
T-P-2 | Analizy i studia przedprojektowe wybranego obszaru projektowego. | 6 |
T-P-3 | Koncepcja ukształtowania terenu dla projektowanego obszaru. | 6 |
T-P-4 | koncepcja ukształtowania zieleni dla projektowanego obszaru | 6 |
T-P-5 | Przygotowanie projektu. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Praca nad projektem poza zajęciami. | 15 |
A-P-3 | Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego. | 4 |
A-P-4 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt semestralny projektu ogrodu geometrycznego. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość estetyczna i merytoryczna projektu, sposób podejmowanych przez studenta samodzielnych decyzji projektowych i jakość indywidualnej kreacji projektowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/11_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz | PAWiO_1A_U19 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/11_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska | PAWiO_1A_K07 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/11_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz | 2,0 | |
3,0 | Student w dostetcznym stopniu posiadł umiejętności projektowania wnętrz i bezpośredniego otoczenia architektury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/11_K01 podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu angażuje się w poszukiwania rozwiązań przestrzennych podnoszących jakość życia człowieka. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewis Hill, Cięcie i formowanie roślin, Klub dla Ciebie, 2008
- Denis Retournard, Cięcie i formowanie roślin. Zielone rzeźby, Delta, 2008
- Zbigniew Haber, Piotr Urbański, Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, UP w Poznaniu, Poznań, 2008
- Leonard J. Hopper, Landscape Architectural Graphic Standards, Hoboken, New Jersey, 2007
- Charles Harris, Nicholas Dines, Time-Saver Standards for Landscape Architecture, McGraf-Hill, USA, 1997
- Elizabeth Barlow Rogers, Landscape Design: A Cultural and Architectural History, 2001
- Simon Swaffield, Theory in Landscape Architecture: A Reader (Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pennsylvania Press, Philadelphia, 2002
- Norman K. Booth, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Waveland Press Inc, USA, 1983