Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Fotografia wnętrz i produktu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fotografia wnętrz i produktu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zagadnień kultury wizualnej |
W-2 | Znajomość podstawowych zasad kompozycji |
W-3 | Znajomość podstaw fotografii cyfrowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy o podstawowych zasadach związanych rejestracją fotograficzną wnętrz. |
C-2 | Zdobycie umiejętności prawidłowej i efektownej prezentacji fotograficznej produktu. |
C-3 | Zdobycie podstawowych umiejętności obsługi sprzętu stosowanego w fotografii wnętrz i produktu. |
C-4 | Zdobycie podstawowych umiejętności w zakresie przygotowania materiału fotograficznego do publikacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wprowadzenie w zagadnienia związane z tematem fotografii wnętrz. | 2 |
T-A-2 | Wykorzystanie oświetlenia zastanego, kreacja świetlna oraz ustalanie właściwej ekspozycji w fotografii wnętrz. | 6 |
T-A-3 | Wpływ właściwości optycznych na geometrię i perspektywę w fotografii architektury. | 6 |
T-A-4 | Wprowadzenie w zagadnienia związane z tematem fotografii produktu. | 2 |
T-A-5 | Omówienie wyposażenia studia oraz funkcji poszczególnych urządzeń i akcesoriów. | 2 |
T-A-6 | Wykorzystanie optycznych właściwości obiektywów podczas fotografowania produktu. | 4 |
T-A-7 | Kreacja oświetlenia w studio fotograficznym. | 2 |
T-A-8 | Podstawy korekcji cyfrowej. | 4 |
T-A-9 | Podsumowanie i zaliczenia przedmiotu. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach praktyczno - teoretycznych | 30 |
A-A-2 | samodzielna praca w domu | 38 |
A-A-3 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-A-4 | konsultacje | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja przez wykładowcę wybranego problemu, wyjaśnienie trudności i charakterystyki tematu. |
M-2 | Wykonanie ćwiczeń oraz omówienie ich rezultatów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywnej obecności na zajęciach oraz oceny jakości wykonanych przez studenta prac wg schematu: - poprawność rozwiązań - 50% - estetyka podania pracy – 10% - przedstawienie podjętych działań – 10% - przedstawienie wniosków – 10% - unikalność rozwiązań – 10% - swoboda stosowania technik fotograficznych – 10% |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą przygotowania oraz poprawnego rejestrowania fotograficznego produktów i wnętrz architektonicznych. | PAWiO_1A_W21 | — | — | C-2, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_U01 posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | PAWiO_1A_U14, PAWiO_1A_U28 | — | — | C-3, C-4 | T-A-2, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
PAWiO_1A_S1/C/12_U02 potrafi swobodnie kreować scenę fotograficzną oraz wykorzystuje możliwości sprzętowe | PAWiO_1A_U08 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_K01 potrafi zastosować zdobytą wiedzę w unikalnych sytuacjach | PAWiO_1A_K08 | — | — | C-2, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą przygotowania oraz poprawnego rejestrowania fotograficznego produktów i wnętrz architektonicznych. | 2,0 | |
3,0 | Przyswaja informacje w stopniu podstawowym. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do wygenerowania poprawnych efektów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_U01 posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym obsługuje większość dostępnych narzędzi. Potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/12_U02 potrafi swobodnie kreować scenę fotograficzną oraz wykorzystuje możliwości sprzętowe | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym obsługuje większość dostępnych narzędzi. Potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/12_K01 potrafi zastosować zdobytą wiedzę w unikalnych sytuacjach | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odnaleźć się w zróżnicowanych warunkach zadaniowych i wykorzystać w stopniu podstawowym otrzymane narzędzia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Witold i Szymon Dederko, “Światło i cień w fotografii”, Polskie Wydawnictwo Fotograficzne, 2008, ISBN 978-83-924694-4-5
- Scott Kelby, “Sekrety Mistrza Fotografii Cyfrowej”, Helion, 2007, 978-83-246-0829-4
- Michael Freeman, “Fotografia studyjna”
- Henryk Latoś, „77 tematów fotograficznych”, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1975