Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie firmą:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie firmą | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zna podstawowe elementy storytellingu. |
W-2 | Ma podstawową wiedzę z zakresu strategii i zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do objęcia roli kierownika projektów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem firmą | 1 |
T-W-3 | ola projektanta wnętrz wg International Design Association (Międzynarodowego Stowarzyszenia Projektantów Wnętrz) | 1 |
T-W-4 | Założenia storytellingu, marketing narracyjny | 1 |
T-W-5 | Strategia rozwoju przedsiębiorstwa opartego na wzornictwie | 1 |
T-W-6 | Strategie zarządzania wzornictwem | 1 |
T-W-7 | Zarządzanie rozwojem projektu wzorniczego | 3 |
T-W-8 | Zarządzanie a współpraca z partnerami zewnętrznymi firm | 1 |
T-W-9 | Struktura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu wzornictwem | 1 |
T-W-10 | Decyzje strategiczne zarządu | 1 |
T-W-11 | Współpraca firmy z projektantami i studiami prjektowymi | 1 |
T-W-12 | Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień | 1 |
T-W-13 | Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne) | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo na wykładach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca.Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda problemowa.Wykład problemowy. |
M-3 | Metoda praktyczna. Kolokwium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy teoretycznej wynikajaca z konwesacji ze studentami po wykładzie. |
S-2 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Podsumowująca to suma ocen formujących oraz wynik kolokwium. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | PAWiO_1A_W27 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-12 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/A/08_W02 rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | PAWiO_1A_W28 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-8, T-W-10, T-W-5, T-W-13, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-11, T-W-12 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | PAWiO_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-11, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | 2,0 | Student jest obecny sporadycznie na wykładach. W sposób bierny uczestniczy w zajęciach. Posiada wybiórczą wiedzę z zakresu zarzadzania i marketingu. |
3,0 | Student jest obecny na zajęciach,lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę z zarządzania.Nie potrafi opracować podstawowego modelu na linii inwestor - projektant. | |
3,5 | ||
4,0 | Student w sposób aktywny uczestniczy w zajęciach.Zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie wykorzystać w konstruowaniu strategii firmy. | |
4,5 | ||
5,0 | Student samodzielnie i świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do zarządzania firmą.Zdobyta wiedza pozwala mu być liderem projektu. | |
PAWiO_1A_S1/A/08_W02 rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | 2,0 | |
3,0 | Student jest obecny na zajęciach, lecz uczestniczy w nich biernie. Posiada podstawową wiedzę na temat roli rynkowej wnętrz i projektanta wnętrz. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/08_K01 jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | 2,0 | Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem prawa autorskiego. W sposób mało aktywny uczestniczy w pracach grupy. Jest jest mało kreatywny na forum zespołu oraz środowiska branżowego. |
3,0 | Jest bierny na forum grupy. W sposób wybiórczy zna zasady prawa autorskiego. Jego relacje oraz kontakty ze środowiskiem branżowym nie zawsze są etyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | W sposób odpowiedzialny postępuje z zasadami etyki. Dobrze zna zasady funkcjonoania prawa autorskiego. Świadomie korzysta z powyższych reguł. W sposób biegły przedstawia swoje koncepcje na forum zespołu. | |
4,5 | ||
5,0 | Wyróżnia się aktywną postawą na forum publicznym, jest kreatywny. Zna bardzo dobrze zasady prawa autorskiego,stosuje je w sposób świadomy. Jest liderem zespołu. |
Literatura podstawowa
- wyd. zbiorowe pod redakcją Beaty Bochinskiej, Design management, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa, 2010
- Jakub Brdulak, Zarządzanie wiedzą a proces nnowacji produktu: budowanie przewagi konkurencyjnej firmy., Warszawa, 2005
- Jerzy Ginalski, Marek Listkiewicz, Janusz Seweryn, Rozwój nowego produktu, ASP w Krakowie, WFP, Pracownia rozwoju nowego produktu, Kraków, 1994, Egz. dostępny u prowadzącego
Literatura dodatkowa
- Ogólnopolskie czasopismo Izby Architektów RP, Izba Architektów RP, Wrocław, 2015
- Tabrizi Behnam, Skuteczna transformacja firmy w 90 dni., Gliwice, 2009
- Jenny Gibbs, Projektowanie wnętrz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008