Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing produktu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing produktu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone, przewidziane planem studiów jako wcześniejsze, zajęcia z przedmiotów zawierających zbieżne treści kształcenia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania. |
C-2 | Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z zakresu zarządzania w obszarze projektowania. |
C-3 | Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe pojecia marketingu | 2 |
T-W-3 | Strategie marketingowe, lokowanie produktu | 1 |
T-W-4 | Innowacje, projektowanie innowacyjne, strategie innowacji | 2 |
T-W-5 | Strategie reklamowe | 2 |
T-W-6 | Struktura produktu, projektowa specyfikacja produktu | 1 |
T-W-7 | Jakość produktu, zarządzanie jakością, metoda oceny jakości wzorniczej produktów | 2 |
T-W-8 | Lean management (Szczupłe zarządzanie) | 1 |
T-W-9 | Idea zrównoważonego rozwoju. Projektowanie zrównoważone, Lean product development, Lean production | 1 |
T-W-10 | Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień | 1 |
T-W-11 | Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne) | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo na wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskaznej lektury, w tym materiałów uzupełniających treści wykładowe (przekazywanych przez prowadzącego) | 8 |
A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy, uzupełnia wykład informacyjny |
M-3 | Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) - stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem |
M-4 | Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedzi, przygotowanej na wskazany temat |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | PAWiO_1A_W27 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-10 | M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/A/07_W02 rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | PAWiO_1A_W28 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-11, T-W-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO_1A_K03 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-8, T-W-4, T-W-9, T-W-7, T-W-2, T-W-10, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-11 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant | 2,0 | nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego |
3,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe | |
3,5 | ||
4,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami | |
4,5 | ||
5,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami | |
PAWiO_1A_S1/A/07_W02 rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | 2,0 | |
3,0 | w stopniu podstawowym zna i rozumie rolę rynkową wnętrz, tendencje i kierunki rozwoju gospodarki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/A/07_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat |
3,0 | student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji | |
3,5 | ||
4,0 | student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji | |
4,5 | ||
5,0 | student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji |
Literatura podstawowa
- Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994, I (tłumaczenie z 8 edycji oryginału), Egz. dostępny u prowadzącego
- Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Rebis, Poznań, 2020, IV
- Jerzy Ginalski, Marek Listkiewicz, Janusz Seweryn, Rozwój nowego produktu, ASP w Krakowie, WFP, Pracownia rozwoju nowego produktu, Kraków, 1994, Egz. dostępny u prowadzącego
Literatura dodatkowa
- Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
- Ireneusz P. Rutkowski, Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007
- Ireneusz P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011
- Andrzej Jacek Blikle, Doktryna Jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, Warszawa, 2014, książka udostępniona w domenie publicznej w formie elektronicznej