Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie specjalistyczne wnętrz – jachty i houseboaty:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie specjalistyczne wnętrz – jachty i houseboaty
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 30 4,00,44zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada umiejętności w zakresie projektowania wnętrz wspomaganego komputerowo.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie jednostek i obiektów pływających typu jachty i houseboaty

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne2
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym jachtu/hausebotu i wizualizacją jego wnętrza28
30
wykłady
T-W-1Architektura bryły jachtu i hausebotów – połączenie estetyki z funkcjonalnością2
T-W-2Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych oraz hauseboatów.5
T-W-3Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.5
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna.2
T-W-5Zaliczenie przedmniotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach.30
A-P-2Praca własna.68
A-P-3konsultacje2
100
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Praca własna.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca. Wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe
M-3Metoda podająca. Objaśnienie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
S-3Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_W01
ma wiedzę w zakresie projektowania specjalistycznego wnętrz
PAWiO_1A_W01C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_U01
praktycznie stosuje zasady projektowania w zakresie specjalistycznych wnętrz
PAWiO_1A_U10, PAWiO_1A_U04C-1T-P-1, T-P-2M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO_1A_K08C-1T-P-2, T-W-4, T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2M-2, M-1, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_W01
ma wiedzę w zakresie projektowania specjalistycznego wnętrz
2,0
3,0W stopniu podstawowym opanował wiedzę dotyczącą projektowania specjalistycznego wnętrz jednostek pływających i houseboatów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_U01
praktycznie stosuje zasady projektowania w zakresie specjalistycznych wnętrz
2,0
3,0Posiada podstawowe umiejętności w zakresie specjalistycznego projektowania wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14A_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0
3,0Wybiórczo zna zasady projektowania wnętrz jednostek pływająvych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Marchaj Cz., Teoria żeglowania, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, Warszawa, 2002
  2. Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, 2000
  3. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, Mass Media, 2002

Literatura dodatkowa

  1. https://magazif.com/design/ekskluzywne-wnetrza-jachtow-czyli-jak-to-jest-oplywac-w-luksusy/, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne2
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym jachtu/hausebotu i wizualizacją jego wnętrza28
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura bryły jachtu i hausebotów – połączenie estetyki z funkcjonalnością2
T-W-2Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych oraz hauseboatów.5
T-W-3Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.5
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna.2
T-W-5Zaliczenie przedmniotu1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach.30
A-P-2Praca własna.68
A-P-3konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach.15
A-W-2Praca własna.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14A_W01ma wiedzę w zakresie projektowania specjalistycznego wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika budowli, konstrukcje budowlane)
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie jednostek i obiektów pływających typu jachty i houseboaty
Treści programoweT-W-1Architektura bryły jachtu i hausebotów – połączenie estetyki z funkcjonalnością
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna.
T-W-3Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.
T-W-5Zaliczenie przedmniotu
T-W-2Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych oraz hauseboatów.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca. Wykład informacyjny.
M-3Metoda podająca. Objaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu podstawowym opanował wiedzę dotyczącą projektowania specjalistycznego wnętrz jednostek pływających i houseboatów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14A_U01praktycznie stosuje zasady projektowania w zakresie specjalistycznych wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U10praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
PAWiO_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie jednostek i obiektów pływających typu jachty i houseboaty
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym jachtu/hausebotu i wizualizacją jego wnętrza
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe
M-3Metoda podająca. Objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawowe umiejętności w zakresie specjalistycznego projektowania wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14A_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie jednostek i obiektów pływających typu jachty i houseboaty
Treści programoweT-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym jachtu/hausebotu i wizualizacją jego wnętrza
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna.
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne
T-W-1Architektura bryły jachtu i hausebotów – połączenie estetyki z funkcjonalnością
T-W-3Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.
T-W-5Zaliczenie przedmniotu
T-W-2Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych oraz hauseboatów.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe
M-1Metoda podająca. Wykład informacyjny.
M-3Metoda podająca. Objaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej
S-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wybiórczo zna zasady projektowania wnętrz jednostek pływająvych
3,5
4,0
4,5
5,0