Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie specjalistyczne wnętrz – jachty i houseboaty:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie specjalistyczne wnętrz – jachty i houseboaty | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 19 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada umiejętności w zakresie projektowania wnętrz wspomaganego komputerowo. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie jednostek i obiektów pływających typu jachty i houseboaty |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne | 2 |
T-P-2 | Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym jachtu/hausebotu i wizualizacją jego wnętrza | 28 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Architektura bryły jachtu i hausebotów – połączenie estetyki z funkcjonalnością | 2 |
T-W-2 | Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych oraz hauseboatów. | 5 |
T-W-3 | Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble. | 5 |
T-W-4 | Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna. | 2 |
T-W-5 | Zaliczenie przedmniotu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Praca własna. | 68 |
A-P-3 | konsultacje | 2 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca. Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe |
M-3 | Metoda podająca. Objaśnienie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa |
S-3 | Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_W01 ma wiedzę w zakresie projektowania specjalistycznego wnętrz | PAWiO_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_U01 praktycznie stosuje zasady projektowania w zakresie specjalistycznych wnętrz | PAWiO_1A_U10, PAWiO_1A_U04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO_1A_K08 | — | — | C-1 | T-P-2, T-W-4, T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_W01 ma wiedzę w zakresie projektowania specjalistycznego wnętrz | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym opanował wiedzę dotyczącą projektowania specjalistycznego wnętrz jednostek pływających i houseboatów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_U01 praktycznie stosuje zasady projektowania w zakresie specjalistycznych wnętrz | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności w zakresie specjalistycznego projektowania wnętrz. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/14A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | Wybiórczo zna zasady projektowania wnętrz jednostek pływająvych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marchaj Cz., Teoria żeglowania, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, Warszawa, 2002
- Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, 2000
- Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, Mass Media, 2002
Literatura dodatkowa
- https://magazif.com/design/ekskluzywne-wnetrza-jachtow-czyli-jak-to-jest-oplywac-w-luksusy/, 2011