Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie specjalistyczne wnętrz – kampery i truck body:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie specjalistyczne wnętrz – kampery i truck body
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 30 4,00,70zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada umiejętności w zakresie projektowania wnętrz wspomaganego komputerowo.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie obiektów mobilnych, pojazdów samochodowych typu kampery i foodtrucki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne2
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym i wizualizacją jego wnętrza28
30
wykłady
T-W-1Architektura bryły kampera truck body – połączenie estetyki z funkcjonalnością2
T-W-2Ergonomiczność pomieszczeń kamperów i truck body5
T-W-3Konstrukcje nadwozia i pomieszczeń przestrzeni użytkowych typu: kuchnia, ekspozycja, wypoczynek, mobilne gabinety, food truck, campery wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.5
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz. Detale i rozwiązania szczegółowe. Modelowe przykłady.2
T-W-5Zaliczenie przedmniotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-P-2Praca własna63
A-P-3Zapoznanie się ze wskazaną literaturą.5
A-P-4Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
100
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.7
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna, wykonanie rysunków
M-2Metoda podająca. Wykład informacyjny.
M-3Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe
M-4Metoda podająca. Objaśnienie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
S-3Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_W01
Zna zasady specjalistycznego projektowania wnętrz.
PAWiO_1A_W01C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-4, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_U01
Posiada umiejętność specjalistycznego projektowania wnętrz.
PAWiO_1A_U12, PAWiO_1A_U04C-1T-P-2, T-P-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_K01
Podejmuje działania zmierzające podniesienia jakości życia.
PAWiO_1A_K08, PAWiO_1A_K07C-1T-P-1, T-P-2M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_W01
Zna zasady specjalistycznego projektowania wnętrz.
2,0
3,0Zna podstawowe zasady projektowania wnętrz wymagane dla specjalnych obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_U01
Posiada umiejętność specjalistycznego projektowania wnętrz.
2,0
3,0Posiada w stopniu dostatecznym umiejętność projektowania wnętrza o specjalistycznej funkcji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/14B_K01
Podejmuje działania zmierzające podniesienia jakości życia.
2,0
3,0W stopniu dostatecznym podejmuje działania mające na celu podenisienie jakości życia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Strony internetowe i broszury informacyjne producentów., 2022
  2. Markiewicz P., Projektowanie wnętrz. Vademecum projektanta, Archi-Plus, Kraków, 2004, tom I-VI

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne2
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym i wizualizacją jego wnętrza28
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura bryły kampera truck body – połączenie estetyki z funkcjonalnością2
T-W-2Ergonomiczność pomieszczeń kamperów i truck body5
T-W-3Konstrukcje nadwozia i pomieszczeń przestrzeni użytkowych typu: kuchnia, ekspozycja, wypoczynek, mobilne gabinety, food truck, campery wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.5
T-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz. Detale i rozwiązania szczegółowe. Modelowe przykłady.2
T-W-5Zaliczenie przedmniotu1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-P-2Praca własna63
A-P-3Zapoznanie się ze wskazaną literaturą.5
A-P-4Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14B_W01Zna zasady specjalistycznego projektowania wnętrz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika budowli, konstrukcje budowlane)
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie obiektów mobilnych, pojazdów samochodowych typu kampery i foodtrucki.
Treści programoweT-W-4Ochrona wibroakustyczna wnętrz. Detale i rozwiązania szczegółowe. Modelowe przykłady.
T-W-1Architektura bryły kampera truck body – połączenie estetyki z funkcjonalnością
T-W-2Ergonomiczność pomieszczeń kamperów i truck body
T-W-3Konstrukcje nadwozia i pomieszczeń przestrzeni użytkowych typu: kuchnia, ekspozycja, wypoczynek, mobilne gabinety, food truck, campery wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble.
Metody nauczaniaM-4Metoda podająca. Objaśnienie.
M-2Metoda podająca. Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach oraz przygotowanie planszy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zasady projektowania wnętrz wymagane dla specjalnych obiektów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14B_U01Posiada umiejętność specjalistycznego projektowania wnętrz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U12posiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu
PAWiO_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie obiektów mobilnych, pojazdów samochodowych typu kampery i foodtrucki.
Treści programoweT-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym i wizualizacją jego wnętrza
T-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna, wykonanie rysunków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada w stopniu dostatecznym umiejętność projektowania wnętrza o specjalistycznej funkcji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/D/14B_K01Podejmuje działania zmierzające podniesienia jakości życia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO_1A_K07podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania specjailistycznego wnętrz w zakresie obiektów mobilnych, pojazdów samochodowych typu kampery i foodtrucki.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne
T-P-2Wykonanie projektu z zakresu architektury wnętrz, z podziałem funkcjonalnym i wizualizacją jego wnętrza
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: metoda projektów, korekty indywidualne i grupowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny – ocena końcowa
S-1Ocena formująca: Systematyczność w korektach indywidualnych oraz przegląd zaawansowania prac
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym podejmuje działania mające na celu podenisienie jakości życia.
3,5
4,0
4,5
5,0