Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczne 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Kowalski <Karol.Kowalski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie 1 roku studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do projektowania obiektów architektonicznych ze szczególnym uwzględnieniem projektowania wnętrz i otoczenia zewnętrznego obiektów budowlanych. |
C-2 | Zapoznanie z istniejącymi możliwościami, metodami i ograniczeniami materiałowymi, formalnymi, konstrukcyjnymi i uzytkowymi w procesie projektowania architektonicznego. |
C-3 | Zapozananie z istniejącymi standardami projektowymi, podstawami prawa budowlanego i etyki zawodowej w architekturze. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | W ramach ćwiczeń studenci w konkretnej lokalizacji mają opracować na podstawie projektu koncepcyjnego projekt techniczny domu weekendowego o powierzchni 35mkw wraz z aranżacją całego wnętrza. Zakres zadania projektowego obejmuje: rzuty, przekroje, elewacje, wizualizacje, oraz opis techniczny. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kształtowanie architektury w przestrzeni zachowań ludzi. | 1 |
T-W-2 | Kształtowanie funkcji w przestrzeni architektury dla użytkownika anonimowego. | 1 |
T-W-3 | Projektowanie architektury mieszkaniowej - zespoły wielorodzinne. | 1 |
T-W-4 | Projektowanie architektury mieszkaniowej - domy jednorodzinne | 1 |
T-W-5 | Projektowanie architektury rezydencjonalnej. | 1 |
T-W-6 | Projektowanie apartamentów. | 1 |
T-W-7 | Projektowanie części wspólnych zespołów mieszkaniowych. | 1 |
T-W-8 | Projektowanie wnętrz hotelowych. | 1 |
T-W-9 | Projektowanie wnętrz biurowych. | 1 |
T-W-10 | Projektowanie lokali usługowych. | 1 |
T-W-11 | Projektowanie wnętrz w obiektach istniejących. | 1 |
T-W-12 | Projektowanie obiektów rekreacji i wypoczynku - sale treningowe. | 1 |
T-W-13 | Projektowanie obiektów rekreacji i wypoczynku - baseny. | 1 |
T-W-14 | Projektowanie obiektów sportowych - pola golfowe. | 1 |
T-W-15 | Kolokwium zaliczeniowe. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca własna | 33 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna, przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. Metody wdrażane z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Metody problemowe ze wskazaniem pól konfliktowych i najistotniejszych problemów projektowych do rozwiązania. Metody wdrażane z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca w postaci pytań kontrolnych przed każdym z wykładów, pokazujących stan wiedzy studentów w zakresie przedmiotu wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci kolokwium zaliczeniowego, określającego sposób przyswojenia przez studentów wykładanej problematyki. Ocenie końcowej towarzyszy ewaluacja wyników omawiana ze studentami. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_W01 W stopniu dostatecznym opanował wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie). | PAWiO_1A_W02 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_U01 potrafi w praktyce stosować zapisy prawa i właściwie je interpretować w zgodzie z zasadami etyki zawodowej | PAWiO_1A_U24 | — | — | C-3 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-1 | S-2, S-1 |
PAWiO_1A_S1/D/08A_U02 posiada podstawową umiejętność rozpoznawania i zastosowania systemów konstrukcyjnych, instalacji i technologii budowlanych | PAWiO_1A_U06 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-2, C-1, C-3 | — | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_W01 W stopniu dostatecznym opanował wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie). | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym opanował wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_U01 potrafi w praktyce stosować zapisy prawa i właściwie je interpretować w zgodzie z zasadami etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym potrafi w praktyce stosować zapisy prawa i właściwie je interpretować w zgodzie z zasadami etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/D/08A_U02 posiada podstawową umiejętność rozpoznawania i zastosowania systemów konstrukcyjnych, instalacji i technologii budowlanych | 2,0 | |
3,0 | posiada w stopniu podstawowym umiejętność rozpoznawania i zastosowania systemów konstrukcyjnych, instalacji i technologii budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/08A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | w stopniu podstawowym rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bogdanowski J., Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu, Ossolineum, Warszawa
- Czyński M., Architektura w przestrzeni ludzkich zachowań. Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa w środowisku zbudowanym, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej nr 587, Szczecin, 2006
- Neufert E., Poradnik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa
- Żurawski J., O budowie formy architektonicznej, Arkady, Warszawa
Literatura dodatkowa
- Aymonino A., Mosco V.P., Contemporary Public Space. Un-volumetric Architecture, SKIRA, 2008
- Cañizares, A.G., 150 najlepszych pomysłów, domy, Firma Księgarska Olesiejuk Sp. z o.o., Ożarów Mazowiecki, 2010
- Cubero Y., Spectacular Houses, FKG, Barcelona, 2011
- Etchetto, M.R.E., Minimalist Design, KOLON, Barcelona, 2008