Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Parametryczne, mieszkalnictwo, ekologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Parametryczne, mieszkalnictwo, ekologia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zasady dyskusji naukowej. Poszanowanie zdania oponenta; powściągliwe formułowanie opinii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność dyskutowania i zachowania na poziomie akademickim. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wykład 1. Kluczowe zagadnienia związane z efektywnością pracy w czasie trwania studiów wyższych. Kwestie skutecznego pozyskiwania wiedzy i jej przyswajania. Główne przeszkody w powyższym zakresie. Wykład 2. Sposoby czytania tekstów i przygotowywania się do ich omówienia w trakcie zajęć. Sposoby występowania (wygłaszanie mów z tekstem oraz z pamięci - kluczowe elementy dobrego publicznego wystąienia. Wykład 3. Sposoby pisania rozpraw i krótkich komunikatów. Zwięzłe formułowanie opinii. Wykład 4. Sposoby sprządzania przypisów i spisów treści. Zasady redagowania pracy dyplomowej. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Praca w grupach 6-10 osobowych. Ostatnie 10 minut poświęcone zwięzłemu relacjonowaniu badań. | 19 |
A-A-2 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Podstawową metodą nauczania jest podająca: wykład informacyjny z objaśnieniami. Dodatkowo stosowane są metody aktywizujące studentów: sytuacyjna oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. Mają one na celu zaangażowanie studentów w poszukiwanie rozwiązania problemu prawnego i porównanie go z wykładnią zastosowaną w rzeczywistych warunkach, na przykład przez organy administracji publicznej lub sądy powszechne. Działaniom praktycznym służą m.in. pokazy z użyciem komputera i rzutnika multimedialnego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia przez studenta przedmiotu jest jego aktywne uczestnictwo w co najmniej 3. wykładach. Podstawową formą sprawdzianu wiedzy jest dyskusja panelowa po zakończeniu każdego wykładu i jej zaliczenie - brak wypowiedzi jest oceniana niedostatecznie (2,0), 1. wypowiedź - dostatecznie (3,0), 2. wypowiedzi - ponad dostatecznie (3,5), 3. wypowiedzi - dobrze (4,0), 4. wypiwedzi - ponad dobrze (4,5) i 4. wyróżniające sie wypowiedzi - bardzo dobrze (5,0). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_W09 Student zna optymalne sposoby pozyskiwania wiedzy naukowej z różnych źródeł i ich weryfikowania. | AU_2A_W09 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_U01 Absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych analiz w postaci opracowania o charakterze naukowym; | AU_2A_U19, AU_2A_U21, AU_2A_U22, AU_2A_U27 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_K01 Student potrafi kreatywnie tworzyć rzeczywistość opierając się na zdobytej wiedzy i doświadczeniu. | AU_2A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_W09 Student zna optymalne sposoby pozyskiwania wiedzy naukowej z różnych źródeł i ich weryfikowania. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność dyskusji i formułowania wyważonych opinii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_U01 Absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych analiz w postaci opracowania o charakterze naukowym; | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność dyskusji i formułowania wyważonych opinii na poziomie akademickim. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4C_K01 Student potrafi kreatywnie tworzyć rzeczywistość opierając się na zdobytej wiedzy i doświadczeniu. | 2,0 | |
3,0 | Aktywny udział w dyskusji. Zwięzłe formułowanie osądów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brothers J., Pamięć doskonała w 10 dni. Skuteczny trening., Diogenes, Warszawa, 2000
- Buzan T., Pamięć na zawołanie, Ravi, Łódź, 1997
- Fisher R., Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Rowntree D., Sztuka studiowania, Zysk i S-ka, Poznań, 2001