Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Zintegrowanie w projektowaniu architektonicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowanie w projektowaniu architektonicznym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1dobre opanowanie procesu projektowania architektonicznego
W-2opanowanie umiejętności projektowania obiektów o złożonej funkcji
W-3znajomość podstawowych zagadnień fizyki budowli, mechaniki budowli
W-4znajomość podstawowych zagadnień instalacyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zależności między architekturą a aspektami socjologicznymi, psychologicznymi, dot. dziedzictwa itp.
C-2Zrozumienie zależności między architekturą a wielowątkowymi zagadnieniami inżynieryjnymi
C-3Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu5
T-W-2Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego5
T-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przyswojenie wiedzy z wykładów i dostępnej literatury8
A-W-3egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady problemowe i kierunkujące

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.2/3_W01
ma orientację w zagadnieniach integrowania rozmaitych kwestii problemowych w procesie projektowym
AU_2A_W08C-1, C-3T-W-3, T-W-1M-1S-1
AU_2A_S2/B.2/3_W02
ma wiedzę pozwalającą zaplanować proces integracji wielobranżowej w odniesieniu do wyposażenia budynku, a także przestrzeni zagospodarowywanych
AU_2A_W01C-2, C-3T-W-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.2/3_U01
umiejętność wzbogacenia procesu projektowego o wątki projektowania zintegrowanego w różnych skalach
AU_2A_U10C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.2/3_K01
Kompetencje związane z uzasadnieniem i kontrolą nad jakością procesu projektowego
AU_2A_K10C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.2/3_W01
ma orientację w zagadnieniach integrowania rozmaitych kwestii problemowych w procesie projektowym
2,0
3,0ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_S2/B.2/3_W02
ma wiedzę pozwalającą zaplanować proces integracji wielobranżowej w odniesieniu do wyposażenia budynku, a także przestrzeni zagospodarowywanych
2,0
3,0ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.2/3_U01
umiejętność wzbogacenia procesu projektowego o wątki projektowania zintegrowanego w różnych skalach
2,0
3,0ma podstawowe umiejętności z zakresu integracji w procesie projektowym oraz umiejętności zastosowania wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.2/3_K01
Kompetencje związane z uzasadnieniem i kontrolą nad jakością procesu projektowego
2,0
3,0ma podstawowe kompetencje do dzielenia się wiedzą z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzą wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu oraz jej prezentacji publicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander, C., New concepts in complexity theory arising from studies in architecture: an overview of the four books of the nature of order with emphasis on the scientific problems which are raised, Katarxis, 2003, 3, www.katarxis3.com/
  2. Rzevski, G. & Skobelev, P., Managing complexity, WIT Press, Southampton, 2014
  3. Barelkowski, R., The laboratory of theory–practice induction meta-circle. On approaches to architectural design process, Sint Lucas School of Design, Brussels, 2017, Proceedings from International Conference Impact by designing
  4. Handler, A.B., Systems approach to architecture, American Elsevier Publishing Company, New York, 1970
  5. Mehaffy, M. & Salingaros, N. A., Architectural myopia: designing for industry, not people, On the Commons, web, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu5
T-W-2Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego5
T-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przyswojenie wiedzy z wykładów i dostępnej literatury8
A-W-3egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.2/3_W01ma orientację w zagadnieniach integrowania rozmaitych kwestii problemowych w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W08A.W8. absolwent zna i rozumie interdyscyplinarny charakter projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę integracji wiedzy z innych dziedzin, a także jej zastosowania w procesie projektowania we współpracy ze specjalistami z tych dziedzin.
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zależności między architekturą a aspektami socjologicznymi, psychologicznymi, dot. dziedzictwa itp.
C-3Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu
T-W-1Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu
Metody nauczaniaM-1Wykłady problemowe i kierunkujące
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.2/3_W02ma wiedzę pozwalającą zaplanować proces integracji wielobranżowej w odniesieniu do wyposażenia budynku, a także przestrzeni zagospodarowywanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W01A.W1. absolwent zna i rozumie projektowanie architektoniczne o różnych stopniach złożoności, od prostych zadań po obiekty o złożonej funkcji w skomplikowanym kontekście, w szczególności: prostych obiektów uwzględniających podstawowe potrzeby użytkowników, zabudowy mieszkaniowej jedno- i wielorodzinnej, obiektów usługowych w zespołach zabudowy mieszkaniowej, obiektów użyteczności publicznej i ich zespołów o różnej skali i złożoności w otwartym krajobrazie lub w środowisku miejskim;
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie zależności między architekturą a wielowątkowymi zagadnieniami inżynieryjnymi
C-3Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu
T-W-2Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego
Metody nauczaniaM-1Wykłady problemowe i kierunkujące
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.2/3_U01umiejętność wzbogacenia procesu projektowego o wątki projektowania zintegrowanego w różnych skalach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U10A.U10. absolwent potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik i narzędzi w środowisku zawodowym i interdyscyplinarnym w zakresie właściwym dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-3Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu
T-W-1Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu
T-W-2Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego
Metody nauczaniaM-1Wykłady problemowe i kierunkujące
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawowe umiejętności z zakresu integracji w procesie projektowym oraz umiejętności zastosowania wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.2/3_K01Kompetencje związane z uzasadnieniem i kontrolą nad jakością procesu projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K10D.S4. absolwent jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań, a także innych aspektów działalności architekta; przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały;
Cel przedmiotuC-3Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce
Treści programoweT-W-3Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu
T-W-1Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu
T-W-2Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego
Metody nauczaniaM-1Wykłady problemowe i kierunkujące
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawowe kompetencje do dzielenia się wiedzą z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzą wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu oraz jej prezentacji publicznej
3,5
4,0
4,5
5,0