Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety8
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami14
A-P-3Konsultacje1
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
AU_2A_W02C-5T-P-2M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
AU_2A_W05C-5T-P-2M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
AU_2A_W06C-5T-P-3, T-P-2M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
AU_2A_W10C-2, C-3, C-1, C-4T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
AU_2A_U02C-2T-P-2M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
AU_2A_U03C-5T-P-2M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
AU_2A_U06C-2, C-3T-P-3M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
AU_2A_U13C-2, C-5T-P-3, T-P-2, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
AU_2A_K01C-3, C-1, C-4, C-5T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
AU_2A_K04C-2, C-5T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, PW, Warszawa, 2001
  2. Gzell S., System przestrzeni otwartych w mieście - zieleń w kompozycji urbanistycznej: budowa i przebudowa miast., pokonferencyjne - Zieleń Warszawy - problemy i nadzieje., Warszawa, 1995
  3. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej., Arkady, Warszawa, 1974
  4. Czekiel-Świtalska E, Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a skutki ekonomiczne jego uchwalenia, hogben, Szczecin, 2005, 1
  5. Czekiel-Świtalska E. Świtalska A., Planowanie czy zagospodarowanie Przestrzenne/ SPATIAL PLANNING OR LAND-USE ZONING., TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY PAN ODDZIAŁ W KRAKOWIE, Kraków, 2017, TOM XLV 2017
  6. Czekiel-Świtalska E., TOWN PLANNING AND LOCAL SPATIAL MANAGEMENT PLAN, TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY PAN ODDZIAŁ W KRAKOWIE, 2016, TOM XLIV (2016)
  7. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 2003, dnia 27.03 2003 r (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.).
  8. Rozporządzenie w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r, 2003
  9. Ministerstwo, publikacja Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, USTAWA z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw, 2023, Poz. 1688
  10. Czekiel-Świtalska E. Świtalska Alicja, The Legitimacy of Preparing a Financial Impact Forecast of Adopting Local Spatial Development Plan in Poland, Space & Form/Przestrzeń i forma no 48, Szczecin, 2021, 48
  11. Czekiel-Świtalska E., Spatial order and law, TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY Oddział PAN w Krakowie, Kraków, 2011, 47
  12. Czekiel-Świtalska E. Świtalska Alicja, Planowanie czy zagospodarowanie Przestrzenne, TEKA KOMISJI URBANISTYKI I ARCHITEKTURY PAN ODDZIAŁ W KRAKOWIE, Kraków, 2017, TOM XLV

Literatura dodatkowa

  1. Czekiel-Świtalska E., CONTROVERSIAL NATURE OF ARRANGEMENTS IN THE DECISIONS ON LAND DEVELOPMENT AND MANAGEMENT CONDITIONS / KONTROWERSYJNOŚĆ USTALEŃ W DECYZJACH O WARUNKACH ZABUDOWY, Space & form, Szczecin, 2017, 30, Przestrzeń i Forma nr 30
  2. Czekiel-Świtalska E., Świtalska A., Urlandova A., Cejpkova S., A HISTORICAL OUTLINE OF THE COLOR OF ARCHITECTURE IN POLAND AND SLOVAKIA AFTER 1945, Space & form, Szczecin, 2022, 50
  3. Czekiel-Świtalska E. Urlandova A. Świtalska A., Decision-making in the selection of architecture colours — theory and practice: analysis of selected examples from Poland and Slovakia, Teka Komisji Urbanistyki I Architektury Oddział PAN w Krakowie, Kraków, 2022, 50, DOI: 10.24425/tkuia.2022.144842

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.8
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.24
T-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.20
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety8
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2praca w grupach poza zajęciami14
A-P-3Konsultacje1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W01zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W02A.W2. absolwent zna i rozumie projektowanie urbanistyczne w zakresie opracowywania zadań o różnej skali i stopniu złożoności, w szczególności: zespołów zabudowy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i powiązań;
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W02zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W05A.W5. absolwent zna i rozumie zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni i budynków dostępnych dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami, w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym, oraz zasady ergonomii, w tym parametry ergonomiczne niezbędne do zapewnienia pełnej funkcjonalności projektowanej przestrzeni i obiektów dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami;
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W03w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W06A.W6. absolwent zna i rozumie zaawansowane metody analiz, narzędzia, techniki i materiały niezbędne do przygotowania koncepcji projektowych w interdyscyplinarnym środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy międzybranżowej;
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z makietą urbanistyczną,.na podstawie sporządzonej inwentaryzacji i analiz. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie sporządzonej koncepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_W04w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W10B.W2. absolwent zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U01prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U02A.U2. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony zespół urbanistyczny;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U02potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U03A.U3. absolwent potrafi sporządzać opracowania planistyczne dotyczące zagospodarowania przestrzennego i interpretować je w zakresie koniecznym do projektowania w skali urbanistycznej i architektonicznej;
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U03w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U06A.U6. absolwent potrafi opracować konserwatorską koncepcję projektową przekształceń struktury architektoniczno-urbanistycznej o wartościach kulturowych z uwzględnieniem ochrony tych wartości oraz właściwych metod i technik, zgodnie z przyjętym programem uwzględniającym aspekty pozatechniczne;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_U05w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U13A.U13. absolwent potrafi formułować nowe pomysły i hipotezy, analizować i testować nowości związane z problemami inżynierskimi i problemami badawczymi w zakresie projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01A.S1. absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-3Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania.
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego.
C-4Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-VIII/1_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K04A.S4. absolwent jest gotów do brania odpowiedzialności za kształtowanie środowiska przyrodniczego i krajobrazu kulturowego, w tym za zachowanie dziedzictwa regionu, kraju i Europy.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, na podstawie koncepcji urbanistycznej
C-5Ukształtowanie umiejętności sporzadzenia koncepcji urbanistycznej określonego obszaru opracowania z uwzględnieniem 3D w formie wizualizacji i makiety
Treści programoweT-P-3Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.
T-P-4Przygotowanie częściowej dokumentacji formalno-prawnej i makiety
T-P-2Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy.
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu mpzp wraz z projektem zagospodarowania (część rysunkowa i makieta) i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0