Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Fizyka budowli:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka budowli
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,56zaliczenie
projektyP5 15 1,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Rysunek techniczny
W-2Materiały budowlane
W-3Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy o podstawowych zagadnieniach fizyki budowli niebędnych w procesie projektowania
C-2Uzyskanie wiedzy o wymaganiach formalno-prawnych z zakresu fizyki budowli stawianych nowoprojektowanym budynkom
C-3Uzyskanie umiejętności prawidłowego projektowania przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
C-4Nabycie świadomości znaczenia właściwego projektowania przegród budowlanych w zakresie zagadnień fizyki budowli

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do ćwiczeń projektowych, pomieszczenia ogrzewane i nieogrzewane, temperatury obliczeniowe pomieszczeń ogrzewanych, określenie granicy bilansowania termicznego budynku i wskazanie przegród budowlanych, względem których sprawdzane jest kryterium oceny ich izolacyjności termicznej1
T-P-2Omówienie i interpretacja przepisów techniczno-budowlanych w zakresie wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii w budynkach1
T-P-3Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród jednorodnych termicznie na przykładzie ściany zewnętrznej budynku mieszkalnego, dobór nowoczesnych materiałów termoizolacyjnych oraz systemu kotwienia warstwy termoizolacyjnej2
T-P-4Obliczenia współczynnika przenikania ciepła niejednorodnych cieplnie przegród zewnętrznych - dach ciesielski, zagadnienia prawidłowej wentylacji połaci dachowej2
T-P-5Dobór stolarki otworowej spełniającej wymagania izolacyjności termicznej1
T-P-6Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród w kontakcie z gruntem1
T-P-7Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu ćwiczeń projektowych1
T-P-8Lokalizacja mostków termicznych w projekcie domu jednorodzinnego i ocena możliwości redukcji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku1
T-P-9Zagadnienia wilgotnościowe - rozkład temperatury w przegrodzie, obliczenia czynnika temperaturowego przegrody budowlanej1
T-P-10Zagadnienia cieplno-wilgotnościowe - ocena ryzyka kondensacji międzywarstwowej1
T-P-11Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu zagadnień cieplno-wilgotnościowych1
T-P-12Projektowanie przewodów wentylacji grawitacyjnej2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zagadnień fizyki budowli, Elementy wpływające na zapotrzebowanie energii w budynku, Zasada zrównoważonego rozwoju w architekturze i budownictwie1
T-W-2Stan ustalony i nieustalony, Mechanizmy wymiany ciepła przez przegrody budowlane1
T-W-3Szczeliny powietrzne w przegrodach - podział, funkcja, sposób uwzględniania w obliczeniach cieplnych, zasady projektowania1
T-W-4Mostki termiczne w przegrodach budowlanych - definicja i podział, obrazowanie mostków w podczerwieni, lokalizacja w budynku, sposoób uwzględniania w obliczeniach, analiza błednych rozwiązań (przykłady z dokumentacji projektowych), sposoby redukcji wpływu mostków termicznych2
T-W-5Wprowadzenie do komputerowej analizy wpływu mostków termicznych1
T-W-6Wentylacja pomieszczeń1
T-W-7Wstęp do bilansu zapotrzebowania ciepła do ogrzewania pomieszczeń1
T-W-8Mikroklimat wnętrz1
T-W-9Akustyka budowlana2
T-W-10Oświetlenie światłem dziennym2
T-W-11Zagadnienia fizyki budowli w nowoczesnej architekturze2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Przygotowanie projektów indywidualnych6
A-P-3Przygotowanie do zajęć i kolokwiów2
A-P-4Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów8
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Formujący - ocena prac projektowych, kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_BS1-I/6_W01
Znajomość podstawowych zjawisk fizycznych zachodzących w przegrodach budowlanych
AU_1A_W01C-1, C-2, C-4T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-10, T-P-1, T-P-4, T-P-12, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-9, T-P-8M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_BS1-I/6_U01
Umiejętność interprtacji zapisów prawa w zakresie wymagań cieplno-wilgotnościowych stawianych przegrodom budowlanym, umiejętność prawidłowego projektowania i oceny przegród budwlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym
AU_1A_U11C-2, C-3, C-4T-P-10, T-P-2, T-P-4, T-P-12, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-11, T-P-9, T-P-8M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_BS1-I/6_K01
Zrozumienie konieczności brania odpowiedzialności za kształtowane obiekty architektoniczne i ich wpływ na środowisko przyrodnicze
AU_1A_K02C-4T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-2M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_BS1-I/6_W01
Znajomość podstawowych zjawisk fizycznych zachodzących w przegrodach budowlanych
2,0
3,0Student zna podstawy fizyki budowli oraz normy i wytyczne z tego zakresu w stopniu podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_BS1-I/6_U01
Umiejętność interprtacji zapisów prawa w zakresie wymagań cieplno-wilgotnościowych stawianych przegrodom budowlanym, umiejętność prawidłowego projektowania i oceny przegród budwlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym
2,0
3,0Student potrafi wykonać proste obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_BS1-I/6_K01
Zrozumienie konieczności brania odpowiedzialności za kształtowane obiekty architektoniczne i ich wpływ na środowisko przyrodnicze
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym skutki zjawisk fizycznych w materiałach i przegrodach budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Klemm P. (red.), Budownictwo ogólne – Fizyka budowli. Tom 2, Arkady, Warszawa, 2005
  2. Kisilewicz T., Królak E., Pieniążek Z., Fizyka cieplna budowli. Skrypt dla studentów wyższych szkół technicznych, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
  3. Laskowski L., Ochrona cieplna i charakterystyka energetyczna budynku, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008
  4. Żagan W., Podstawy techniki świetlnej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Waraszawa, 2005
  5. Kurtz K., Gawin D., Certyfikacja eneregtyczna budynków mieszklanych z przykładami, Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe Atla 2, Wrocław, 2009
  6. Gawin D., Sabiniak H. (red), Świadectwa charakterystyki eneregtycznej. Praktyczny poradnik, ArCADia Soft Chudzik sp. jawna, Łódź, 2009
  7. Ustawa Prawo budowlane z aktami wykonawczymi (tekst aktualny), 1994, akty prawne
  8. Patoka K., Wentylacja dachów i stropodachów. Poradnik, Dom Wydawniczy MEDIUM, Warszawa, 2010
  9. Rokiel M., Hydroizolacje w budownictwie. Wybrane zagadnienia w praktyce. Poradnik, Dom Wydawniczy MEDIUM, Warszawa, 2009, Drugie

Literatura dodatkowa

  1. IZOLACJE, 2011, Czasopismo techniczne
  2. Materiały Budowlane, 2011, Czasopismo techniczne

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do ćwiczeń projektowych, pomieszczenia ogrzewane i nieogrzewane, temperatury obliczeniowe pomieszczeń ogrzewanych, określenie granicy bilansowania termicznego budynku i wskazanie przegród budowlanych, względem których sprawdzane jest kryterium oceny ich izolacyjności termicznej1
T-P-2Omówienie i interpretacja przepisów techniczno-budowlanych w zakresie wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii w budynkach1
T-P-3Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród jednorodnych termicznie na przykładzie ściany zewnętrznej budynku mieszkalnego, dobór nowoczesnych materiałów termoizolacyjnych oraz systemu kotwienia warstwy termoizolacyjnej2
T-P-4Obliczenia współczynnika przenikania ciepła niejednorodnych cieplnie przegród zewnętrznych - dach ciesielski, zagadnienia prawidłowej wentylacji połaci dachowej2
T-P-5Dobór stolarki otworowej spełniającej wymagania izolacyjności termicznej1
T-P-6Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród w kontakcie z gruntem1
T-P-7Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu ćwiczeń projektowych1
T-P-8Lokalizacja mostków termicznych w projekcie domu jednorodzinnego i ocena możliwości redukcji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku1
T-P-9Zagadnienia wilgotnościowe - rozkład temperatury w przegrodzie, obliczenia czynnika temperaturowego przegrody budowlanej1
T-P-10Zagadnienia cieplno-wilgotnościowe - ocena ryzyka kondensacji międzywarstwowej1
T-P-11Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu zagadnień cieplno-wilgotnościowych1
T-P-12Projektowanie przewodów wentylacji grawitacyjnej2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zagadnień fizyki budowli, Elementy wpływające na zapotrzebowanie energii w budynku, Zasada zrównoważonego rozwoju w architekturze i budownictwie1
T-W-2Stan ustalony i nieustalony, Mechanizmy wymiany ciepła przez przegrody budowlane1
T-W-3Szczeliny powietrzne w przegrodach - podział, funkcja, sposób uwzględniania w obliczeniach cieplnych, zasady projektowania1
T-W-4Mostki termiczne w przegrodach budowlanych - definicja i podział, obrazowanie mostków w podczerwieni, lokalizacja w budynku, sposoób uwzględniania w obliczeniach, analiza błednych rozwiązań (przykłady z dokumentacji projektowych), sposoby redukcji wpływu mostków termicznych2
T-W-5Wprowadzenie do komputerowej analizy wpływu mostków termicznych1
T-W-6Wentylacja pomieszczeń1
T-W-7Wstęp do bilansu zapotrzebowania ciepła do ogrzewania pomieszczeń1
T-W-8Mikroklimat wnętrz1
T-W-9Akustyka budowlana2
T-W-10Oświetlenie światłem dziennym2
T-W-11Zagadnienia fizyki budowli w nowoczesnej architekturze2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Przygotowanie projektów indywidualnych6
A-P-3Przygotowanie do zajęć i kolokwiów2
A-P-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów8
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_BS1-I/6_W01Znajomość podstawowych zjawisk fizycznych zachodzących w przegrodach budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W01A.W1. absolwent zna i rozumie projektowanie architektoniczne w zakresie realizacji prostych zadań, w szczególności: prostych obiektów uwzględniających podstawowe potrzeby użytkowników, zabudowy mieszkaniowej jedno- i wielorodzinnej, obiektów usługowych w zespołach zabudowy mieszkaniowej, obiektów użyteczności publicznej w otwartym krajobrazie lub w środowisku miejskim;
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy o podstawowych zagadnieniach fizyki budowli niebędnych w procesie projektowania
C-2Uzyskanie wiedzy o wymaganiach formalno-prawnych z zakresu fizyki budowli stawianych nowoprojektowanym budynkom
C-4Nabycie świadomości znaczenia właściwego projektowania przegród budowlanych w zakresie zagadnień fizyki budowli
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do zagadnień fizyki budowli, Elementy wpływające na zapotrzebowanie energii w budynku, Zasada zrównoważonego rozwoju w architekturze i budownictwie
T-W-4Mostki termiczne w przegrodach budowlanych - definicja i podział, obrazowanie mostków w podczerwieni, lokalizacja w budynku, sposoób uwzględniania w obliczeniach, analiza błednych rozwiązań (przykłady z dokumentacji projektowych), sposoby redukcji wpływu mostków termicznych
T-W-6Wentylacja pomieszczeń
T-W-7Wstęp do bilansu zapotrzebowania ciepła do ogrzewania pomieszczeń
T-W-8Mikroklimat wnętrz
T-W-9Akustyka budowlana
T-W-10Oświetlenie światłem dziennym
T-W-11Zagadnienia fizyki budowli w nowoczesnej architekturze
T-W-3Szczeliny powietrzne w przegrodach - podział, funkcja, sposób uwzględniania w obliczeniach cieplnych, zasady projektowania
T-W-5Wprowadzenie do komputerowej analizy wpływu mostków termicznych
T-W-2Stan ustalony i nieustalony, Mechanizmy wymiany ciepła przez przegrody budowlane
T-P-10Zagadnienia cieplno-wilgotnościowe - ocena ryzyka kondensacji międzywarstwowej
T-P-1Wprowadzenie do ćwiczeń projektowych, pomieszczenia ogrzewane i nieogrzewane, temperatury obliczeniowe pomieszczeń ogrzewanych, określenie granicy bilansowania termicznego budynku i wskazanie przegród budowlanych, względem których sprawdzane jest kryterium oceny ich izolacyjności termicznej
T-P-4Obliczenia współczynnika przenikania ciepła niejednorodnych cieplnie przegród zewnętrznych - dach ciesielski, zagadnienia prawidłowej wentylacji połaci dachowej
T-P-12Projektowanie przewodów wentylacji grawitacyjnej
T-P-3Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród jednorodnych termicznie na przykładzie ściany zewnętrznej budynku mieszkalnego, dobór nowoczesnych materiałów termoizolacyjnych oraz systemu kotwienia warstwy termoizolacyjnej
T-P-5Dobór stolarki otworowej spełniającej wymagania izolacyjności termicznej
T-P-6Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród w kontakcie z gruntem
T-P-9Zagadnienia wilgotnościowe - rozkład temperatury w przegrodzie, obliczenia czynnika temperaturowego przegrody budowlanej
T-P-8Lokalizacja mostków termicznych w projekcie domu jednorodzinnego i ocena możliwości redukcji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: Formujący - ocena prac projektowych, kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawy fizyki budowli oraz normy i wytyczne z tego zakresu w stopniu podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_BS1-I/6_U01Umiejętność interprtacji zapisów prawa w zakresie wymagań cieplno-wilgotnościowych stawianych przegrodom budowlanym, umiejętność prawidłowego projektowania i oceny przegród budwlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11B.U2. absolwent potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze;
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie wiedzy o wymaganiach formalno-prawnych z zakresu fizyki budowli stawianych nowoprojektowanym budynkom
C-3Uzyskanie umiejętności prawidłowego projektowania przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
C-4Nabycie świadomości znaczenia właściwego projektowania przegród budowlanych w zakresie zagadnień fizyki budowli
Treści programoweT-P-10Zagadnienia cieplno-wilgotnościowe - ocena ryzyka kondensacji międzywarstwowej
T-P-2Omówienie i interpretacja przepisów techniczno-budowlanych w zakresie wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii w budynkach
T-P-4Obliczenia współczynnika przenikania ciepła niejednorodnych cieplnie przegród zewnętrznych - dach ciesielski, zagadnienia prawidłowej wentylacji połaci dachowej
T-P-12Projektowanie przewodów wentylacji grawitacyjnej
T-P-3Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród jednorodnych termicznie na przykładzie ściany zewnętrznej budynku mieszkalnego, dobór nowoczesnych materiałów termoizolacyjnych oraz systemu kotwienia warstwy termoizolacyjnej
T-P-5Dobór stolarki otworowej spełniającej wymagania izolacyjności termicznej
T-P-6Obliczenia współczynnika przenikania ciepła przegród w kontakcie z gruntem
T-P-7Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu ćwiczeń projektowych
T-P-11Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności studentów z zakresu zagadnień cieplno-wilgotnościowych
T-P-9Zagadnienia wilgotnościowe - rozkład temperatury w przegrodzie, obliczenia czynnika temperaturowego przegrody budowlanej
T-P-8Lokalizacja mostków termicznych w projekcie domu jednorodzinnego i ocena możliwości redukcji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formujący - ocena prac projektowych, kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać proste obliczenia cieplno-wilgotnościowe przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_BS1-I/6_K01Zrozumienie konieczności brania odpowiedzialności za kształtowane obiekty architektoniczne i ich wpływ na środowisko przyrodnicze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K02A.S2. absolwent jest gotów do brania odpowiedzialności za kształtowanie środowiska przyrodniczego i krajobrazu kulturowego, w tym za zachowanie dziedzictwa regionu, kraju i Europy.
Cel przedmiotuC-4Nabycie świadomości znaczenia właściwego projektowania przegród budowlanych w zakresie zagadnień fizyki budowli
Treści programoweT-W-4Mostki termiczne w przegrodach budowlanych - definicja i podział, obrazowanie mostków w podczerwieni, lokalizacja w budynku, sposoób uwzględniania w obliczeniach, analiza błednych rozwiązań (przykłady z dokumentacji projektowych), sposoby redukcji wpływu mostków termicznych
T-W-6Wentylacja pomieszczeń
T-W-7Wstęp do bilansu zapotrzebowania ciepła do ogrzewania pomieszczeń
T-W-8Mikroklimat wnętrz
T-W-9Akustyka budowlana
T-W-10Oświetlenie światłem dziennym
T-W-11Zagadnienia fizyki budowli w nowoczesnej architekturze
T-W-3Szczeliny powietrzne w przegrodach - podział, funkcja, sposób uwzględniania w obliczeniach cieplnych, zasady projektowania
T-W-5Wprowadzenie do komputerowej analizy wpływu mostków termicznych
T-W-2Stan ustalony i nieustalony, Mechanizmy wymiany ciepła przez przegrody budowlane
T-P-2Omówienie i interpretacja przepisów techniczno-budowlanych w zakresie wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii w budynkach
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: Formujący - ocena prac projektowych, kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym skutki zjawisk fizycznych w materiałach i przegrodach budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0