Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane Projektowanie Architektoniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane Projektowanie Architektoniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Sachanowicz <Tomasz.Sachanowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 45 2,00,55zaliczenie
wykładyW8 15 1,00,45egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W-1: podstawowa znajomość warunków technicznych, podstawowa wiedza techniczna w zakresie budownictwa ogólnego, podstawowa wiedza o materiałach
W-2W-2: podstawowa wiedza o teorii architektury, znajomość podstaw psychologicznych architektury, wiedza o pierwiastkach antropologicznych w architekturze

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, prezentacja celów i programu zajęć.3
T-P-2Obszar integracji w projektowaniu architektonicznym – integracja aspektów humanistycznych, integracja aspektów technicznych, integracja aspektów gospodarczych (i ekonomicznych).3
T-P-3Określenie niezbędnego pola interdyscyplinarnego dla projektu. Formułowanie programu oraz zakresów rozstrzygnięć pozaarchitektonicznych wpływających na rozwiązania architektoniczne.3
T-P-4Ustalenie celów i systemu kryterialnego do samooceny projektu. Ustalenie zakresu działań projektowych definiujących zagadnienia – obsługi terenu, obsługi użytkowników, wyposażenia technicznego, wymogów technicznych determinujących parametry projektowanego obiektu, itp.3
T-P-5Integracja problematyki instalacyjnej i konstrukcyjnej – materializacja w formie architektonicznej. Ostateczne określenie zakresu projektu.3
T-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).3
T-P-7Konstrukcja a bryła, instalacje i technika a detal architektoniczny. Dostosowywanie rozwiązań formalnych.3
T-P-8Działania interdyscyplinarne, działania w ramach technologii obiektowej.3
T-P-9Opracowanie wymaganych rozwiązań (systemowo) niearchitektonicznych – struktura, instalacje, itp.3
T-P-10Konsultacje – opracowywanie rozwiązań indywidualnych.3
T-P-11Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych.3
T-P-12Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Plan prezentacji finalnego rozwiązania.3
T-P-13Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Detale prezentacji projektu.3
T-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.3
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.3
45
wykłady
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.1
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.1
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.1
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.1
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.1
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.1
T-W-7Innowacja w architekturze jako pochodna działań motywowanych ekonomicznie.1
T-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.1
T-W-9Aplikacja koncepcji zrównoważonego gospodarowania zasobami w obiekcie oraz w projekcie.1
T-W-10Analityka w procesie projektowym. Rozumowe kształtowanie podłoża decyzyjnego w architekturze.1
T-W-11Środowisko a architektura – przegląd warsztatu architektonicznego w odniesieniu do wskazanej relacji.1
T-W-12Dyskusja publiczna – problemy integracji a architektura (udział studentów).1
T-W-13Studia przypadków – obce środowiska kulturowe, obce środowiska geograficzne (klimatyczne).1
T-W-14Studia przypadków – architektura jako odpowiedź na niebezpieczeństwa.1
T-W-15Podsumowanie – synteza wiedzy z semestru.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach45
A-P-2Praca własna5
50
wykłady
A-W-1uczestniczenie w wykładzie15
A-W-2praca własna w domu – poszerzanie informacji zdobytych na wykładzie8
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_W01
W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
AU_1A_W24, AU_1A_W05C-1, C-2T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AU_1A_CS1-VII/7_W02
W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
AU_1A_W03, AU_1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AU_1A_CS1-VII/7_W03
W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
AU_1A_W03, AU_1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_U01
U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
AU_1A_U04, AU_1A_U06C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AU_1A_CS1-VII/7_U02
U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
AU_1A_U04, AU_1A_U06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-VII/7_K01
KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
AU_1A_K06, AU_1A_K03, AU_1A_K01C-1, C-2T-P-6, T-P-14, T-P-15M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_W01
W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_W02
W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_W03
W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_U01
U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-VII/7_U02
U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-VII/7_K01
KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander, C., New Concepts in Complexity Theory. Arising from the Studies in the Field of Architecture, Cardiff, 2003, pp. 23
  2. Barełkowski, R., Zagadnienia złożone w projektowaniu architektonicznym, 2017, przygotowane do druku
  3. Dorosiński, W., Gasparski, W. and Wrona, S., Zarys metodyki projektowania, Arkady, Warszawa, 2011
  4. Dunin-Woyseth, H. and Michl, J., Towards a Disciplinary Identity of the Making Professions: An Introduction, Oslo School of Architecture, Oslo, 2001, in H. Dunin-Woyseth and J. Michl (eds.), Towards a Disciplinary Identity of the Making Professions, The Oslo Millenium Reader, pp. 1-20.
  5. Gasparski, W., O metodologii badań i projektowania systemowego, PWN, Warszawa, 1974, Materialy II Konferencji Metodologii Projektowania
  6. Rzevski, G. and Skobelev, P., Managing Complexity, WIT Press, Southampton & Boston, 2014
  7. Schön, D., The Reflective Practitioner: How Professionals Think In Action, Basic Books, New York, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Anderson, N. M., Public Interest Design: Expanding Architecture and Design through Process and Impact Public, Hybrid, Evolving, and Integrative Career Paths, 2014, in A Journal of Imagining America, Vol. 2, Issue (2014), pp. 23
  2. Barelkowski, R., Meta-design versus self-contained design, Welsh School of Architecture in Cardiff, Cardiff, 2007, in A. Dutoit, J. Odgers, A. Sharr (eds.), Quality, pp. 23
  3. Barelkowski, R., Towards comprehensive architectural design – Meta-Design, Escuela Tecnica Superior de Arquitectura de Madrid ETSAM/UPM, Madrid, 2007, in J. M. Hernandez Leon (ed.), Paisaje Cultural Cultural Landscape, EURAU 2008, Universidad Politecnica de Madrid, pp. 76-79
  4. Barełkowski, R., Verbal Thinking in the Design Process. Internal and External Communication of Architectural Creation, Common Ground Publishing, Chicago, 2010, in Design Principles and Practices: An International Journal, Vol. 4, Issue 5, p. 127-138.
  5. Barelkowski, R., Towards the Autonomy of Urban Management: Simple System as a Solution for Complex Urban Environment, 2016, in International Journal of Design & Nature and Ecodynamics, Vol. 11, No 4, p. 543-552.
  6. Nilsson, F., Making, Thinking, Knowing Architecture. Notes on Architecture as a Making Discipline and Material Practice, Arkitektskolens Forlag, 2013, in J. Dehs, M. W. Esbensen and C. P. Pedersen (eds.), When Architects and Designers Write/Draw/Build?, p. 126-147.
  7. Picon, A., Continuity, complexity and emergence: what is the real for digital designers?, 2010, Perspecta, No. 42, 147-157.
  8. McCall, R. and Burge, J., Untangling Wicked Problems, 2016, in Information Knowledge Systems Management, May 2016, Vol. 30, Issue 2, 200–210.
  9. Ponziani, F. A., Tinaburri, A. and Angelino, M., Emerging Patterns in Crowd Streams and the Aid of ABM for Egress Management, 2016, in International Journal of Design & Nature and Ecodynamics, Vol. 11, No 4, 543-552.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do przedmiotu, wprowadzenie tematyki ćwiczeń projektowych, prezentacja celów i programu zajęć.3
T-P-2Obszar integracji w projektowaniu architektonicznym – integracja aspektów humanistycznych, integracja aspektów technicznych, integracja aspektów gospodarczych (i ekonomicznych).3
T-P-3Określenie niezbędnego pola interdyscyplinarnego dla projektu. Formułowanie programu oraz zakresów rozstrzygnięć pozaarchitektonicznych wpływających na rozwiązania architektoniczne.3
T-P-4Ustalenie celów i systemu kryterialnego do samooceny projektu. Ustalenie zakresu działań projektowych definiujących zagadnienia – obsługi terenu, obsługi użytkowników, wyposażenia technicznego, wymogów technicznych determinujących parametry projektowanego obiektu, itp.3
T-P-5Integracja problematyki instalacyjnej i konstrukcyjnej – materializacja w formie architektonicznej. Ostateczne określenie zakresu projektu.3
T-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).3
T-P-7Konstrukcja a bryła, instalacje i technika a detal architektoniczny. Dostosowywanie rozwiązań formalnych.3
T-P-8Działania interdyscyplinarne, działania w ramach technologii obiektowej.3
T-P-9Opracowanie wymaganych rozwiązań (systemowo) niearchitektonicznych – struktura, instalacje, itp.3
T-P-10Konsultacje – opracowywanie rozwiązań indywidualnych.3
T-P-11Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych.3
T-P-12Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Plan prezentacji finalnego rozwiązania.3
T-P-13Konsultacje – c.d. opracowywania rozwiązań indywidualnych. Detale prezentacji projektu.3
T-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.3
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.1
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.1
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.1
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.1
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.1
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.1
T-W-7Innowacja w architekturze jako pochodna działań motywowanych ekonomicznie.1
T-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.1
T-W-9Aplikacja koncepcji zrównoważonego gospodarowania zasobami w obiekcie oraz w projekcie.1
T-W-10Analityka w procesie projektowym. Rozumowe kształtowanie podłoża decyzyjnego w architekturze.1
T-W-11Środowisko a architektura – przegląd warsztatu architektonicznego w odniesieniu do wskazanej relacji.1
T-W-12Dyskusja publiczna – problemy integracji a architektura (udział studentów).1
T-W-13Studia przypadków – obce środowiska kulturowe, obce środowiska geograficzne (klimatyczne).1
T-W-14Studia przypadków – architektura jako odpowiedź na niebezpieczeństwa.1
T-W-15Podsumowanie – synteza wiedzy z semestru.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach45
A-P-2Praca własna5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w wykładzie15
A-W-2praca własna w domu – poszerzanie informacji zdobytych na wykładzie8
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_W01W1: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji różnych dyscyplin na polu architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W24E.W3. absolwent zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
AU_1A_W05B.W1. absolwent zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_W02W2: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technicznych, budowlanych i instalacyjnych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W03A.W3. absolwent zna i rozumie zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie koniecznym do projektowania architektonicznego;
AU_1A_W05B.W1. absolwent zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_W03W3: Uzyskanie wiedzy o sposobach integracji zagadnień technologicznych wpływających bezpośrednio na projektowanie architektoniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W03A.W3. absolwent zna i rozumie zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie koniecznym do projektowania architektonicznego;
AU_1A_W05B.W1. absolwent zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_U01U1: Umiejętność integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U04A.U4. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy uwarunkowań, w tym waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy;
AU_1A_U06A.U6. absolwent potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
T-W-8Nauki ścisłe a projektowanie architektoniczne. Struktura, materiał, filozofia architektury.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_U02U2: Umiejętność integracji różnych rozwiązań technicznych i technologicznych na polu architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U04A.U4. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy uwarunkowań, w tym waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy;
AU_1A_U06A.U6. absolwent potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-W-1Problem integracji w architekturze. Czasoprzestrzeń architektury.
T-W-2Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 1.
T-W-3Obecność instalacji i skutki wywoływane w obiektach architektonicznych – część 2.
T-W-4Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 1.
T-W-5Projektowanie – synergia pozyskiwania informacji i generowania wiedzy profesjonalnej. Rozpoznawanie problematyki dyscyplin pokrewnych – część 2.
T-W-6Zakres zadań specjalistycznych i ich integracja w projekcie architektonicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykłady M-1 Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny (1 wykład)
M-2Ćwiczenia M-2 Metody ćwiczeniowo-praktyczne: obserwacja w terenie, projekt
M-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_CS1-VII/7_K01KS1: Zdolność do syntezy i komunikatywnego przedstawienia idei projektowej na forum publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K06D.S2. absolwent jest gotów do właściwego określania priorytetów działań służących realizacji określonego zadania;
AU_1A_K03B.S1. absolwent jest gotów do formułowania opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta, a także przekazywania informacji i opinii;
AU_1A_K01A.S1. absolwent jest gotów do samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-1C-1: Uzyskanie wiedzy i pozyskanie umiejętności integracji różnych dyscyplin na polu architektury i ich transpozycji w projekcie.
C-2C-2: Zrozumienie sposobu funkcjonowania systemów złożonych i właściwej interakcji z nimi obiektów architektonicznych.
Treści programoweT-P-6Przegląd sprawozdawczy (tzw. przegląd połówkowy) z samooceną projektu (na aktualnym etapie).
T-P-14Złożenie gotowego projektu i przygotowywanie prezentacji.
T-P-15Końcowa prezentacja projektu – projekt koncepcyjny, projekt techniczny, prezentacja multimedialna.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia M-3 Metody eksponujące: pokaz (przegląd połówkowy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S-1: Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: S-2: Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu według kryteriów wskazanych w programie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0realizacja minimalnego zakresu ćwiczenia lub ćwiczeń projektowych, realizacja efektów kształcenia U1 i U2 oraz zastosowanie wiedzy dowodzącej osiągnięcia efektów kształcenia W1, W2 i W3 w wymiarze podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0