Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i p.poż.:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie BHP i p.poż.
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa budynków i bezpieczeństwo użytkowania oraz ewakuacji w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Zasady prowadzenia akcji ratunkowej, sygnały alarmowe.1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Czynne uczestnictwo w wykładach5
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_ES1-I/3_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
AU_1A_W25C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_ES1-I/3_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
AU_1A_U06C-1T-W-4, T-W-5M-2, M-1, M-3S-2, S-1
AU_1A_ES1-I/3_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
AU_1A_U01C-1T-W-4, T-W-5, T-W-3M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_ES1-I/3_K01
Student potrafi pracować w zespole
AU_1A_K04C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_ES1-I/3_W01
Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_ES1-I/3_U01
Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
2,0
3,0Student przestrzega zasad BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_ES1-I/3_U02
Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_ES1-I/3_K01
Student potrafi pracować w zespole
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012
  2. T. Schimelpfenig, Pierwsza pomoc w warunkach ekstremalnych, Bellona, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy1
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy1
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa budynków i bezpieczeństwo użytkowania oraz ewakuacji w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Zasady prowadzenia akcji ratunkowej, sygnały alarmowe.1
T-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia1
T-W-5Zaliczenie przedmiotu1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czynne uczestnictwo w wykładach5
5
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_ES1-I/3_W01Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W25E.W4. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa budynków i bezpieczeństwo użytkowania oraz ewakuacji w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Zasady prowadzenia akcji ratunkowej, sygnały alarmowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_ES1-I/3_U01Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U06A.U6. absolwent potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przestrzega zasad BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_ES1-I/3_U02Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U01A.U1. absolwent potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym programem uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa budynków i bezpieczeństwo użytkowania oraz ewakuacji w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Zasady prowadzenia akcji ratunkowej, sygnały alarmowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_ES1-I/3_K01Student potrafi pracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K04B.S2. absolwent jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy
Treści programoweT-W-4Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia
T-W-2Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
T-W-5Zaliczenie przedmiotu
T-W-1Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy
T-W-3Ochrona przeciwpożarowa budynków i bezpieczeństwo użytkowania oraz ewakuacji w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Zasady prowadzenia akcji ratunkowej, sygnały alarmowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0