Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne z wykorzystaniem technik komputerowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczne z wykorzystaniem technik komputerowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Semestr 2. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-2Semestr 2. posiada podstawowa wiedze z informatyki, systemu informacyjnego, operacji na zbiorach, tworzenia i prezentacji własnych danych
W-3Semestr 3. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-4Semestr 3. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D w systemie CAD
W-5Semestr 4. posiadanie podstawowej wiedzy o komputerze i jego obsłudze
W-6Semestr 4. podstawowe pojęcia informatyki, systemy operacyjne, operacje na zbiorach, tworzenie i prezentacja własnych danych, umiejętność podstawowego posługiwania się narzędziami 2D i 3D w systemie CAD

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań12
T-L-3Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, przygotowanie elewacji obiektu w 2D, opracowanie pliku na wyzynarkę12
T-L-4Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30
laboratoria
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD7
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami, wykonanie prostych rysunków10
T-L-6Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30
laboratoria
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, przygotowanie modelu do wizualizacji w programach zewnętrznych2
T-L-2Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, opracowanie wizualizacji w wybranych programach zewnętrznych do tworzenia wizualizacji9
T-L-3Przygotowanie wizualizacji i prostej animacji w programie zewnętrznym do tworzenia wizualizacji4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć i praca własna33
A-L-3Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
M-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
S-3Ocena podsumowująca: Semestr 2,3,4 ocena i analiza zadań wykonanych samodzielnie na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_W02
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
AU_1A_W08C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2
AU_1A_DS1-VI/2-4_W11
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
AU_1A_W11C-2, C-1T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_U07
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
AU_1A_U07C-2, C-1T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-1, M-2S-1
AU_1A_DS1-VI/2-4_U12
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
AU_1A_U12C-4, C-3, C-5, C-6T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_K03
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
AU_1A_K03C-4, C-2, C-3, C-1, C-5, C-6T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_W02
Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_DS1-VI/2-4_W11
Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_U07
Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_DS1-VI/2-4_U12
Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-VI/2-4_K03
W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. M. Szymski, Elementy teorii projektowania systemowego, wyd. Pol. Szcz., Szczecin, 1999, wyd II, Semestr 2,3,4.
  2. Z. Kacprzyk, B. Pawłowska, Komputerowe wspomaganie projektowania, Oficyna wydawnicza Pol. Warszawskiej, Warszawa, 2012, Semestr 2,3,4. Podstawy i przykłady w programie ArchiCAD i AutoCAD
  3. J. Zabrocki, Grafika komputerowa, metody i narzedzia, WNT, Warszawa, 2004, Semestr 4.
  4. R. Wodaski, Szaleństwa wirtualnej rzeczywistosci, Warszawa, 1994, Semestr 4.

Literatura dodatkowa

  1. Dostępne w bibliotece ZUT podreczniki instruktazowe i opisowe w zakresie obsługi i uzytkowania komputerów - oprogramowanie CAD, 2012, Semestr 2,3,4.
  2. P. Markiewicz, Vademekum projektanta - Projekt jednego domu w pieciu technologiach, Archi-Plus, 2002, Wydanie 1, Semestr 4.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie4
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań12
T-L-3Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, przygotowanie elewacji obiektu w 2D, opracowanie pliku na wyzynarkę12
T-L-4Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania3
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD7
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu4
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D4
T-L-5Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami, wykonanie prostych rysunków10
T-L-6Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, przygotowanie modelu do wizualizacji w programach zewnętrznych2
T-L-2Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, opracowanie wizualizacji w wybranych programach zewnętrznych do tworzenia wizualizacji9
T-L-3Przygotowanie wizualizacji i prostej animacji w programie zewnętrznym do tworzenia wizualizacji4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć18
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć i praca własna33
A-L-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-VI/2-4_W02Semestr 4. zna sposoby generowania i edycji podstawowych ujęć perspektywicznych kształtujacych przestrzeń w formie 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W08B.W4. absolwent zna i rozumie matematykę, geometrię przestrzeni, statykę, wytrzymałość materiałów, kształtowanie, konstruowanie i wymiarowanie konstrukcji, w zakresie niezbędnym do formułowania i rozwiązywania zadań z obszaru projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, przygotowanie modelu do wizualizacji w programach zewnętrznych
T-L-2Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, opracowanie wizualizacji w wybranych programach zewnętrznych do tworzenia wizualizacji
T-L-3Przygotowanie wizualizacji i prostej animacji w programie zewnętrznym do tworzenia wizualizacji
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 4. student posiada 'suchą" wiedzę o narzędziach 2D i 3D, potrafi je odpowiednio zastosować , generuje podstawowe ujęcia perspektywiczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-VI/2-4_W11Semestr 2. potrafi rozpoznać podstawowe systemy CAD, potrafi edytować i zapisywać proste układy 2D i 3D Semestr 3. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki Semestr 4. student umie korzystać z narzędzi 2D i 3D w systemie CAD w celu zapisu graficznego, jego czytania i obróbki, potrafi generować proste ujęcia perspektywiczne, elementy modelowania przestrzennego ,wizualizacje projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W11B.W8. absolwent zna i rozumie rolę i zastosowanie grafiki, rysunku i malarstwa oraz technologii informacyjnych w procesie projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
T-L-6Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami, wykonanie prostych rysunków
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student posiada "suchą" wiedze o narzędziach 2D i 3D systemów CAD
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-VI/2-4_U07Semestr 2,3,4. potrafi posłużyć się systemem CAD w celu graficznego odwzorowania mierzalnych cech przedstawień graficznych, w efekcie korzystania z narzędzi 2D i 3D
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U07A.U7. absolwent potrafi porozumieć się przy użyciu różnych technik i narzędzi w środowisku zawodowym właściwym dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego;
Cel przedmiotuC-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
Treści programoweT-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
T-L-6Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami, wykonanie prostych rysunków
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 2,3,4. student potrafi odwzorować najprostsze układy graficzne 2D
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-VI/2-4_U12Semestr 3. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D Semestr 4. potrafi odwzorować najprostsze układy ghraficzne 2D i 3D i ustawić parametry wydruku oraz stworzyć prezentacje multimedialną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U12B.U3. absolwent potrafi posługiwać się właściwie dobranymi symulacjami komputerowymi, analizami i technologiami informacyjnymi, wspomagającymi projektowanie architektoniczne i urbanistyczne;
Cel przedmiotuC-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań
T-L-3Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, przygotowanie elewacji obiektu w 2D, opracowanie pliku na wyzynarkę
T-L-4Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, przygotowanie modelu do wizualizacji w programach zewnętrznych
T-L-2Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, opracowanie wizualizacji w wybranych programach zewnętrznych do tworzenia wizualizacji
T-L-3Przygotowanie wizualizacji i prostej animacji w programie zewnętrznym do tworzenia wizualizacji
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Semestr 3. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat Semestr 4. potrafi odwzorować najprostrze układy graficzne 2D i 3D na zadany temat oraz stworzyć ujęcia persektywiczne 3D zadanego modelu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-VI/2-4_K03W myśleniu i działaniu wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K03B.S1. absolwent jest gotów do formułowania opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta, a także przekazywania informacji i opinii;
Cel przedmiotuC-4Semestr 3. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD
C-2Semestr 2. Poznanie podstawowych funkcji systemów CAD
C-3Semestr 3. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-1Semestr 2. Nabycie podstawowych umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-5Semestr 4. Poszerzenie umiejętności stosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej
C-6Semestr 4. Poznanie średnio zaawansowanych funkcji systemów CAD, generowanie ujęć perspektywicznych
Treści programoweT-L-1Ogólne omówienie zasad działania systemów CAD i jego możliwości przy wspomaganiu projektowania
T-L-6Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość pracy z podstawowymi narzędziami 3D
T-L-2Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami obsługi w programie CAD
T-L-3Nauka praktycznej obsługi systemu
T-L-4Wykonywanie konkretnych prostych zadań linearnych w 2D
T-L-5Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami, wykonanie prostych rysunków
T-L-2Nauka praktycznej obsługi narzędzi 3D, wykonywanie konkretnych zadań
T-L-3Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, przygotowanie elewacji obiektu w 2D, opracowanie pliku na wyzynarkę
T-L-4Kolokwium przejściowe zaliczające znajomość konkretnych narzędzi 3D
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, nauka normatywnej formy zapisu graficznego-rzutowanie, przekroje rysunkowe, wymiarowanie
T-L-1Kontynuowanie pracy z narzędziami 2D i 3D w programie CAD, przygotowanie modelu do wizualizacji w programach zewnętrznych
T-L-2Kontynuowanie nauki pracy z narzędziami 3D, nauka generowania ujęć perspektywicznych, opracowanie wizualizacji w wybranych programach zewnętrznych do tworzenia wizualizacji
T-L-3Przygotowanie wizualizacji i prostej animacji w programie zewnętrznym do tworzenia wizualizacji
Metody nauczaniaM-3Semestr 2,3,4. metody praktyczne/ ćwiczenia laboratoryjne
M-1Semestr 2,3,4. metody podające/ objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Semestr 2,3,4. metody programowane/ z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Semestr 2,3,4. kolokwium przejściowe zaliczające
S-2Ocena formująca: Semestr 4. prezentacja multimedialna zadanego tematu w formie graficznej 2D i 3D
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, w podstawowym zakresie rozumie potrzebe nauki projektowania parametrycznego, dostatecznie potrafi posługiwać sie oprogramowaniem komputerowym do projektowania parametrycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0