Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma Seminar DHTA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Seminar DHTA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Obtaining all credits in the second semester of master's studies. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Multilateral preparation for the diploma thesis and the profession of architect and urban planner |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Preparation and presentation by students of topics related to the problems of diploma theses and public discussion | 7 |
T-P-2 | Scientific issues in project work, principles of cooperation in the design office, rules for participation in architectural contests, self-presentation, the role of architect and urban planner in the modern world, interdisciplinary architect's cooperation. | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Individual work | 8 |
A-P-3 | consultation | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Analytical work, appropriate to the needs of the topic defined by the scope of the diploma thesis. Critical discussion on the presented concepts of solutions for the diploma thesis, including specific external conditions, the functional and spatial program and initial assumptions. Preparation of lectures and multimedia presentations on given topics related to the subject of the diploma thesis. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Completion of the course takes place on the basis of participation in classes and evaluation of presentations. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_W01 Student independently solves design tasks in the diploma thesis in the field of architecture, urban planning and protection of monuments with a significant degree of complexity. | AUP_2A_W08, AUP_2A_W11 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_U01 The student can justify the solutions adopted in the diploma thesis. | AUP_2A_U02, AUP_2A_U03, AUP_2A_U05, AUP_2A_U06 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_K01 The student can think in an independent and innovative way. | AUP_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_W01 Student independently solves design tasks in the diploma thesis in the field of architecture, urban planning and protection of monuments with a significant degree of complexity. | 2,0 | |
3,0 | The student must have knowledge of the methodology of preparing the diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_U01 The student can justify the solutions adopted in the diploma thesis. | 2,0 | |
3,0 | The student gave a lecture on a given topic related to the subject of the diploma thesis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-I_K01 The student can think in an independent and innovative way. | 2,0 | |
3,0 | He can choose the method of information selection, conduct analytical studies and build independent conclusions based on them. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers
- McDonough W., Braungart M., Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press
Literatura dodatkowa
- Paszkowski Z., Gołębiewski J., Krasowska K., Climate Change Influence on Eco-Reactive Architectural Performance, 17 International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2017, Vienna, 2017
- Koolhaas R., S,M,L,XL, OMA, The Monicelli Press
- Paszkowski Z., Gołebiewski J., The Renevable Energy City within the City. The Climate Change oriented urban Design - Szczecin Green Island, Energy Procedia, Barcelona, Spain, 2017