Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma project DCATMD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma project DCATMD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Presentation of the workshop skills and methodical principles of arcgitectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and enviromental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The acquisition of the ability to formulate and present in a graphical form the conclusions of the spatial, sociological or cultural analyzes for the architectural design. |
C-2 | Verifcation of design and workshop skills in terms of substantive solving of spatial problems, including technical, social and enviromental aspects. |
C-3 | Preparation for a multimedia presentation and participation in a public discussion related to the development of a project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Discussion of the diploma project's methodology, setting the schedule of project work and detail of the study. Preaparing necessary analyses and creating variant spatial concepts | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Individual work | 68 |
A-P-3 | consultation | 2 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Individual consultations and design adjustments. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Checking the completneness and consistency of the scope of the project development and the applications presented on the boards in graphical and descriptive form. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_W01 Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W04 | — | — | C-1, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_U01 Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions. | AUP_2A_U02, AUP_2A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_K01 Student aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | AUP_2A_K01, AUP_2A_K03, AUP_2A_K05 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_W01 Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the project, defined in the regulations of the diploma examination will be presented. The graphic part should be clear and complete, the text part will correspond to the scope of the diploma thesis. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the heory of architecture specified by the author. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_U01 Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB10-2_K01 Student aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander Ch., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, 1964
- Conrads U., Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture, The MIT Press, 1975
- Salingaros N.A., A Theory of Architecture, ISI Distributed Title, 2007