Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Preliminary diploma project DHTEB:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preliminary diploma project DHTEB | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Classes summarizing the entire knowledge of the student acquired in the course of engineering and master studies. |
W-2 | Presentation of the workshop skills and methodical principles of architectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and environmental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Forming the ability to put up scientific theses and formulating research methods in the field of architectural design, in the context of the future master's diploma thesis. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Identification of potential topics for diploma theses, their scope and forms of presentation | 3 |
T-P-2 | Discussion of the methodology of scientific work and defining the initial schedule of project work | 3 |
T-P-3 | Implementation of a number of analyzes and inventory works leading to defining project problems | 3 |
T-P-4 | Conducting variant spatial, material and technological simulations in the form of modeling, visualization, virtual mockups with emphasis of design applications | 3 |
T-P-5 | Execution of variant conceptual designs including the descriptive part (bibliography, reference projects) | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 15 |
A-P-2 | own work | 33 |
A-P-3 | consultation | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | project method, exercises and seminars |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: evaluation of the completeness and quality of the semester project as a basis for continuing in the form of a future diploma thesis |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W04, AUP_2A_W14, AUP_2A_W15, AUP_2A_W17, AUP_2A_W18, AUP_2A_W19 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_U01 It is able to develop its own design method and to implement it creatively on the example of a semester work done and to conduct a discourse on the adequacy of the applied methodology of work and accepted design solutions. | AUP_2A_U02, AUP_2A_U06, AUP_2A_U07, AUP_2A_U08, AUP_2A_U09, AUP_2A_U10, AUP_2A_U13, AUP_2A_U17 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_K01 It demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | AUP_2A_K02, AUP_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the project elaboration defined by the teacher, the graphic and text part will be clear and complete. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the architecture theory defined by the author and defined design principles. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_U01 It is able to develop its own design method and to implement it creatively on the example of a semester work done and to conduct a discourse on the adequacy of the applied methodology of work and accepted design solutions. | 2,0 | |
3,0 | Making a clear project study bearing the hallmark of creative creation of the work in the required scope and minimum standards defined by the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-4_K01 It demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Consistency of the presentation of project assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas
- Ferré A., Sakamoto T. i inni:, Verb Matters, ACTAR
- Latour S., Szymski A., Rozwój współczesnej myśli architektonicznej, PWN
- Rogers R., Cities for a small planet, Faber&Faber
Literatura dodatkowa
- Norberg - Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator
- Wujek J., Mity i utopie architektury XX wieku, Arkady
- Trzeciak P., Historia, psychika, architektura, Państwowy Instytut Wydawniczy
- Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter
- Schmidt - Nielsen K., Skalowanie. Dlaczego tak ważne są rozmiary zwierząt, PWN