Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu BIOPROCESS AND MEMBRAN TECHNOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOPROCESS AND MEMBRAN TECHNOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Bonisławska <Malgorzata.Bonislawska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Nędzarek <Arkadiusz.Nedzarek@zut.edu.pl>, Agnieszka Rybczyk <Agnieszka.Rybczyk@zut.edu.pl>, Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Students must have successfully completed organic and inorganic chemistry subjects |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students will develop their knowledge and understanding of microalgae biomass production and membrane separation methods used in technological processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Determining the level of deletion of biogenic elements and microalgae biomass accretion in the culture developed with the usage of the sample sewage and the technical sewage. | 15 |
T-L-2 | Calculation of the total resistance, the membrane resistance, the resistance connected with reversible and irreversible fouling. The measurement of volumetric flux of permeate. Purification and concentration of model solution. | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The influence of such factors as water temperature, solar radiation, accessibility of biogenic elements, on the accretion of microalgae biomass. | 15 |
T-W-2 | Membrane techniques - division of membranes; the membrane modules. Physical and chemical phenomena occurring during the membrane separation: creation of membrane fouling and factors influencing the process. | 15 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Studying the literature on the subject | 15 |
A-L-3 | Evaluation of the results received from the chemical experiments | 20 |
A-L-4 | Consultation with the tutor | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 30 |
A-W-2 | Studying the literature on the subject | 25 |
A-W-3 | Consultation with the tutor | 20 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and Laboratory (practical exercises) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 After the course student will gain knowledge of: • influence of biogenic elements on the growth of microalgae biomass, • membrane separation processes, | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student will be able to: • adjust conditions to increase growth of microalgae biomass, • conduct separation using ceramic membranes in order to concentrate technological medium | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will be able to design and conduct an experiment. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 After the course student will gain knowledge of: • influence of biogenic elements on the growth of microalgae biomass, • membrane separation processes, | 2,0 | |
3,0 | Student will be able to define membran processes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Student will be able to: • adjust conditions to increase growth of microalgae biomass, • conduct separation using ceramic membranes in order to concentrate technological medium | 2,0 | |
3,0 | Student will be able to perform separation using membran technology | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 Student will be able to design and conduct an experiment. | 2,0 | |
3,0 | Student will be aware of the workplace safety rules | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mukesh Doble, Anil Kumar Kruthiventi, Vilas Ganjanan Gaikar, Biotransformations and Bioprocesses, CRC Press, 2004
- Alper, Hal S. (Ed.), Systems Metabolic Engineering, Humana Pres, 2013
- Zhong, Jian-Jiang, Future Trends in Biotechnology, Humana Press, 2013
- Fane A.G., Wang R., Jia Y., Membrane and desalination technologies. Volume 13, Handbook of Environmental Engineering., Published by Humana Press, 2011