Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics. Fundamentals of chemical engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Develop of process models based on conservation laws and process data. 2. Use computational techniques to solve the process models. 3. Use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | MATLAB Basics | 3 |
T-L-2 | Curve-Fitting | 3 |
T-L-3 | Numerical Integration | 3 |
T-L-4 | A System of Algebraic Equations | 3 |
T-L-5 | Solving Differential Equations | 6 |
T-L-6 | Solving selected problems from chemical engineering in Matlab | 9 |
T-L-7 | Introducing Aspen Plus | 3 |
T-L-8 | Aspen Plus Flowsheet Features | 6 |
T-L-9 | Simulation of selected problems from chemical engineering in Aspen Plus | 9 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Formulation of physicochemical problems | 2 |
T-W-2 | Development of exemplary mathematical models | 8 |
T-W-3 | Classification of mathematical models | 2 |
T-W-4 | Reducing mathematical models | 4 |
T-W-5 | Error estimations | 2 |
T-W-6 | Numerical methods for ordinary differential equations, ODEs | 2 |
T-W-7 | Methods for boundary value problems | 2 |
T-W-8 | Numerical methods for partial differential equations, PDEs | 2 |
T-W-9 | Statistical analysis of mathematical models | 4 |
T-W-10 | Written test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 45 |
A-L-2 | Literature studies and repetition of the laboratories content | 30 |
A-L-3 | Preparation of reports in MATLAB | 20 |
A-L-4 | Preparation of reports in Aspen Plus | 20 |
A-L-5 | One-on-one teaching consultations | 10 |
125 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 30 |
A-W-2 | Literature study on the topics discussed within the frame of the lectures | 4 |
A-W-3 | Remembering, understanding and analyzing of the lectures content | 4 |
A-W-4 | One-on-One teaching consultations | 2 |
A-W-5 | Repetition of the lectures content to the exam | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation |
M-2 | Numerical analysis by solving chemical engineering problems using MATLAB. |
M-3 | Numerical analysis by solving chemical engineering problems using Aspen TECH. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written final exam based on the lecture contents. |
S-2 | Ocena formująca: Mid-term exam 1 - MATLAB. |
S-3 | Ocena formująca: Mid-term exam 2 - Aspen TECH |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data. | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to use computational techniques to solve the process models. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-9 | M-3, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-9, T-L-8, T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-7 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to develop of process models based on conservation laws and process data. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to use computational techniques to solve the process models. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use computational techniques to solve the process models. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, San Diego, 2001
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2011
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Ingham J., Dunn I.J., Heinzle E., Prenosil J.E., Snape J.B., Chemical engineering dynamics, Wiley, Weinheim, 2007
- Dobre T.G., Marcano J.G.S., Chemical engineering. Modelling, simulation and similitude, Wiley, Weinheim, 2007