Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Computer Games Programming:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Computer Games Programming
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,20zaliczenie
projektyP1 60 5,00,80zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Programming skills in C/C++ languages.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Gaining knowledge, skills, and competences on the computer games programming.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Implementation of a project involving the implementation of the basic computer game.60
60
wykłady
T-W-1Introduction to graphic libraries.2
T-W-2Geometric transformations.1
T-W-3User interface and time synchronisation.2
T-W-4Game loop architecture.2
T-W-5Aggregated game board.1
T-W-6Collision detection.2
T-W-7Lights and illumination model.2
T-W-8Materials and texture.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participations in workshops.60
A-P-2Implementation of game as part of homework.65
125
wykłady
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Learning to pass the exam.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures
M-2Workshops

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Finished project (impemented computer game).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
Gaining knowledge on computer games programming.
C-1T-W-6, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
Gaining skills in computer games programming.
C-1T-P-1M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_K01
Gaining competences in computer games programming.
C-1T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_W01
Gaining knowledge on computer games programming.
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_U01
Gaining skills in computer games programming.
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_K01
Gaining competences in computer games programming.
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Michael Dawson, Beginning C++ Through Game Programming, Cengage Learning PTR, 2010, 3

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Implementation of a project involving the implementation of the basic computer game.60
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to graphic libraries.2
T-W-2Geometric transformations.1
T-W-3User interface and time synchronisation.2
T-W-4Game loop architecture.2
T-W-5Aggregated game board.1
T-W-6Collision detection.2
T-W-7Lights and illumination model.2
T-W-8Materials and texture.3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participations in workshops.60
A-P-2Implementation of game as part of homework.65
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Learning to pass the exam.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01Gaining knowledge on computer games programming.
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge, skills, and competences on the computer games programming.
Treści programoweT-W-6Collision detection.
T-W-8Materials and texture.
T-W-1Introduction to graphic libraries.
T-W-2Geometric transformations.
T-W-3User interface and time synchronisation.
T-W-4Game loop architecture.
T-W-5Aggregated game board.
T-W-7Lights and illumination model.
Metody nauczaniaM-1Lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Finished project (impemented computer game).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01Gaining skills in computer games programming.
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge, skills, and competences on the computer games programming.
Treści programoweT-P-1Implementation of a project involving the implementation of the basic computer game.
Metody nauczaniaM-2Workshops
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Finished project (impemented computer game).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_K01Gaining competences in computer games programming.
Cel przedmiotuC-1Gaining knowledge, skills, and competences on the computer games programming.
Treści programoweT-P-1Implementation of a project involving the implementation of the basic computer game.
Metody nauczaniaM-2Workshops
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Finished project (impemented computer game).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Finished implementation of the game.
3,5
4,0
4,5
5,0