Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Audio Signal Processing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Audio Signal Processing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,60zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of programming and signal processing.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting familiar with basic issues and selected methods of sound processing.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Audio signal generating and manipulating using selected programming tools.4
T-L-2Creating simple GUI framework for audio processing2
T-L-3Sound source localization.4
T-L-4Selected digital filter implementation6
T-L-5Audio effects implementation eg. delay, echo, pitch shift etc.4
T-L-6Music pitch and onset retrieval methods4
T-L-7Assessment.2
T-L-8Sound synthesis.4
30
wykłady
T-W-1Sound basics and audio perception.4
T-W-2Principles of acoustic.2
T-W-3Audio signal characteristics and representations.2
T-W-4Sound source localization.2
T-W-5Digital filters (FIR, IIR) - parameters, characteristics, design methods.6
T-W-6Audio effects (echo, delay, reverb etc.)4
T-W-7Elements of music transcription (pitch and onset detection, genre classification etc.).2
T-W-8Sound synthesis.2
T-W-9Home recording studios: acoustics and equipment (microphones and speakers, mixing consoles)4
T-W-10Assessment2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Labs attendance30
A-L-2Labs and reports preparation45
75
wykłady
A-W-1Classes attendance30
A-W-2Self study20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Presentation lecture
M-2Laboratory work

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Lecture - written exam
S-2Ocena formująca: Labs - written reports

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_W01
The student knows the basic attributes of audio signals, the ways of their perception and selected processing methods.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_??_U01
The student is able to implement basic problems of sound processing using the selected programming language.
C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_W01
The student knows the basic attributes of audio signals, the ways of their perception and selected processing methods.
2,0
3,0Student describes sound signals attributes, is familiar with perception rules, knows principles of selected processing methods.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_??_U01
The student is able to implement basic problems of sound processing using the selected programming language.
2,0
3,0Student is able to generate, manipulate, analyze and process audio signals in basic way.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rocchesso D., Introduction to Sound Processing, Verona, 2003, https://archive.org/download/IntroductionToSoundProcessing/vsp.pdf
  2. Zoelzer U. (ed.), DAFX – Digital Audio Effects, Wiley, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Audio signal generating and manipulating using selected programming tools.4
T-L-2Creating simple GUI framework for audio processing2
T-L-3Sound source localization.4
T-L-4Selected digital filter implementation6
T-L-5Audio effects implementation eg. delay, echo, pitch shift etc.4
T-L-6Music pitch and onset retrieval methods4
T-L-7Assessment.2
T-L-8Sound synthesis.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sound basics and audio perception.4
T-W-2Principles of acoustic.2
T-W-3Audio signal characteristics and representations.2
T-W-4Sound source localization.2
T-W-5Digital filters (FIR, IIR) - parameters, characteristics, design methods.6
T-W-6Audio effects (echo, delay, reverb etc.)4
T-W-7Elements of music transcription (pitch and onset detection, genre classification etc.).2
T-W-8Sound synthesis.2
T-W-9Home recording studios: acoustics and equipment (microphones and speakers, mixing consoles)4
T-W-10Assessment2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Labs attendance30
A-L-2Labs and reports preparation45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Classes attendance30
A-W-2Self study20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_W01The student knows the basic attributes of audio signals, the ways of their perception and selected processing methods.
Cel przedmiotuC-1Getting familiar with basic issues and selected methods of sound processing.
Treści programoweT-W-1Sound basics and audio perception.
T-W-2Principles of acoustic.
T-W-9Home recording studios: acoustics and equipment (microphones and speakers, mixing consoles)
T-W-3Audio signal characteristics and representations.
T-W-8Sound synthesis.
T-W-5Digital filters (FIR, IIR) - parameters, characteristics, design methods.
T-W-7Elements of music transcription (pitch and onset detection, genre classification etc.).
Metody nauczaniaM-1Presentation lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Lecture - written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student describes sound signals attributes, is familiar with perception rules, knows principles of selected processing methods.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_??_U01The student is able to implement basic problems of sound processing using the selected programming language.
Cel przedmiotuC-1Getting familiar with basic issues and selected methods of sound processing.
Treści programoweT-L-4Selected digital filter implementation
T-L-2Creating simple GUI framework for audio processing
T-L-1Audio signal generating and manipulating using selected programming tools.
T-L-5Audio effects implementation eg. delay, echo, pitch shift etc.
T-L-6Music pitch and onset retrieval methods
Metody nauczaniaM-2Laboratory work
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Labs - written reports
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to generate, manipulate, analyze and process audio signals in basic way.
3,5
4,0
4,5
5,0