Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Economic Analysis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Economic Analysis | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of micro and macroeconomics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After this course students should know definition of economic analysis and they should understand meaning of the economic analysis. |
C-2 | Students should have elementary knowledge about financial analysis (including ratio analysis). |
C-3 | Students should have basic knowledge about the methods and tools of the economic analysis. |
C-4 | Students should know how to interpret the results of financial ratios. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Financial ratio analysis (liquidity ratios, profitability ratios, activity ratios and debt ratios) | 6 |
T-A-2 | The concept, measurement and analysis of production | 2 |
T-A-3 | Case studies | 1 |
T-A-4 | Test | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definition, functions and types of economic analysis | 1 |
T-W-2 | Reading of financial statement (incl. balance sheet, profit and loss account, cash flow statement, additional information to the financial statement) | 3 |
T-W-3 | Preliminary analysis of financial statements | 2 |
T-W-4 | Du Pont analysis | 1 |
T-W-5 | Trade credit management | 2 |
T-W-6 | Test | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Reading recommended literature | 7 |
A-A-2 | Preparation for the classes | 3 |
A-A-3 | Preparation to the test | 5 |
A-A-4 | Attendance in the classes and writing a test | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Preparation for classes | 2 |
A-W-2 | Reading recommended literature | 5 |
A-W-3 | Solving exercises and information gathering | 3 |
A-W-4 | Preparation to the test | 5 |
A-W-5 | Participation in classes | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Explanations |
M-3 | Case method |
M-4 | Multimedia presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The test at the end of the classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Student knows what is the economic analysis, and knows its methods | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-W-5 | M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 The student can choose the method of economic analysis according to his/her needs | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-W-4, T-W-3, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 he student is aware of the need for learning throughout life. | — | — | C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Student knows what is the economic analysis, and knows its methods | 2,0 | |
3,0 | Student has got elementary knowledge about economic analysis and its methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_U01 The student can choose the method of economic analysis according to his/her needs | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the indicated method of economic analysis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_K01 he student is aware of the need for learning throughout life. | 2,0 | |
3,0 | The student has to know that he/she need learning throughout life. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zvi Bodie, Robert C. Merton., Finance, Prentice Hall, Upper Saddle River, New York, 2000
- Lawrence J. Gitman., Principles of managerial finance, Addison-Wesley, Reading, Massachusetts, 2000
- Randy Bartlett, A Practitioner's Guide to Business Analytics: Using Data Analysis Tools to Improve Your Organization's Decision Making and Strategy, McGraw-Hill Education, United States, 2013
- Erich A. Helfert, Financial Analysis Tools and Techniques : A Guide for Managers, McGraw-Hill Education, New York, NY, United States, 2001
- Leopold A. Bernstein , John J. Wild, Analysis of Financial Statements, McGraw-Hill Education, New York, NY, United States, 1999