Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Project Management I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Project Management I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completed course of company organization |
W-2 | Completed course of building Economics and works technology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student to be familiar with methodologies and principles of decision making by Employer |
C-2 | Student to be able to assess a project risk |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identification and analysis of different projects stakeholders, | 4 |
T-A-2 | Initial phase - technical and financial analysis of Project, | 4 |
T-A-3 | Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis | 5 |
T-A-4 | Project brief and objectives, | 4 |
T-A-5 | Log-frame matrix in PCM methods of Project Management, | 4 |
T-A-6 | Milestone schedulling, | 3 |
T-A-7 | Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle, | 4 |
T-A-8 | Passing test | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic pronciples and definitions of Project Management, | 2 |
T-W-2 | Project Life Cycle - examples of different discyplines, | 2 |
T-W-3 | Identification of Project stakeholders and analysis of their influence on Project outcome, | 2 |
T-W-4 | Basic conditions and constraints in Management of the Project, | 2 |
T-W-5 | Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities, | 2 |
T-W-6 | SWOT and PEST analysis as the base for Project selection by the Owner, | 2 |
T-W-7 | Various models of Project Management - optimization of methodology | 2 |
T-W-8 | Methodology of process management by Project Management Institute - PMBOK | 4 |
T-W-9 | Project scope management by PMI standards, | 2 |
T-W-10 | Project life cycle management according to European Commission standards, | 2 |
T-W-11 | Structure and principles of Project log-frame procurement, | 2 |
T-W-12 | Indicators of Project objectives achievement - SMART test, | 2 |
T-W-13 | The other standards of Project Management - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE | 2 |
T-W-14 | Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS), | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class Participation | 30 |
A-A-2 | Independent analysis of exercises and lecture content and literature recognition | 14 |
A-A-3 | Preparation for the exam | 10 |
A-A-4 | Exam | 2 |
56 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class Participation | 30 |
A-W-2 | Independent analysis of lecture content and literature recognition | 4 |
A-W-3 | Preparation for the exam | 10 |
A-W-4 | Final Exam | 1 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: case study |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-14 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-7, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania | 2,0 | |
3,0 | Knowledge of the basic stages of the project life cycle and the main objectives of the project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to assess the proposed project management model. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of his knowledge but does not use it sufficiently. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Project Management Institute, A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
- Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
- Kerzner Harold, Advanced Project Management, John Wiley &Sons, 2004
- The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
- Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
- Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008
Literatura dodatkowa
- Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003