Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Nanotechnology in Biology, Medicine and Pharmacy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanotechnology in Biology, Medicine and Pharmacy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in the field of general microbiology and biochemistry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims are to provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of application of nanotechnology in various branches of industry. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Evaluation of the physicochemical properties of different types of nanoparticles. | 4 |
T-L-2 | Interactions of nanoparticles with eukaryotic, prokaryotic and plant cells | 6 |
T-L-3 | Application of nanomaterials as a carrier of drug delivery system. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanoparticles - definitions and methods of their production. | 2 |
T-W-2 | Properties and modifications of the nanoparticle. | 2 |
T-W-3 | Nanotechnology in biomedical industry. | 2 |
T-W-4 | Nanotechnology in pharmaceutical industry. | 2 |
T-W-5 | Nanotechnology in science. | 2 |
T-W-6 | Nanotechnology in environmental protection and its impact on the environment. | 2 |
T-W-7 | Future of nanotechnology in biology, medicine and pharmacy. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Precipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Preparing for the classes | 7 |
A-L-3 | Consultations | 8 |
A-L-4 | Preparing the report from laboratory work | 7 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Precipitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of recommended literature | 7 |
A-W-3 | Consultations | 8 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | laboratory work |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: writing test |
S-2 | Ocena podsumowująca: report form the laboratory work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has knowledge about the structure and properties of nanomaterials as well as the possibility of their importance in biology, medicine and pharmacy. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can use appropriate technique to assess the properties of nanomaterials, the interactions of nanoparticles with eukaryotic, prokaryotic and plant cells and use nanomaterials as a carrier of drug delivery system. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student will be able to apply aqurate knowledge and skills for the proper methods selection and interpretation of the results obtained during classes. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has knowledge about the structure and properties of nanomaterials as well as the possibility of their importance in biology, medicine and pharmacy. | 2,0 | |
3,0 | The student shows a minimum of knowledge about the basic nanomaterials and their applications. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can use appropriate technique to assess the properties of nanomaterials, the interactions of nanoparticles with eukaryotic, prokaryotic and plant cells and use nanomaterials as a carrier of drug delivery system. | 2,0 | |
3,0 | Student can use a basic technique to assess the properties of nanomaterials | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student will be able to apply aqurate knowledge and skills for the proper methods selection and interpretation of the results obtained during classes. | 2,0 | |
3,0 | The student is oriented in the discussed topics, but he showed little independent activity in the discussion. He can work in a group. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sethuraman, Swaminathan. - Red., Biomaterials and nanotechnology for tissue engineering, 2017
Literatura dodatkowa
- Cao, Guozhong, Wang, Ying, Nanostructures and nanomaterials : synthesis, properties and applications, 2011