Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Antibiotics and Antibiotic Resistance:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Antibiotics and Antibiotic Resistance
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii
Nauczyciel odpowiedzialny Daria Ciecholewska-Juśko <daria.ciecholewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,50,49zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,51zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of antibiotics, principles of their action and mechanisms of microbial resistance.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to provide comprehensive theoretical and practical knowledge about antibiotics, their modes of action and mechanisms of microbial resistance.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from skin and mucous membranes.4
T-L-2Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from environment (water, soil).4
T-L-3Inducible resistance to clindamycin – D test.2
T-L-4Comparison of antibiotic resistance of MRSA and MSSA isolates.2
T-L-5Determining the potential of using various materials as carriers for antibiotics. Antibiotic releasing test.3
15
wykłady
T-W-1Antibiotics – history, development and classification.3
T-W-2Mechanism of action of different classes of antibiotics.4
T-W-3Antibiotic resistance – definition, causes and mechanisms in bacteria, viruses and fungi.4
T-W-4Detection methods of antibiotic resistance. Antibiotic resistance prevention.2
T-W-5Approaches and challenges in new antibiotic development.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes.15
A-L-2Preparing for the classes.8
A-L-3Consultations.7
A-L-4Preparing the report.8
38
wykłady
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Study of recommended literature.8
A-W-3Consultations.7
A-W-4Preparing for the test.8
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lecture
M-2Laboratory work

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Report from the laboratory work
S-2Ocena podsumowująca: Writing test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
The students knows the basics related to antibiotics and their mechanisms of action and mechanisms of antibiotic resistance in bacteria, viruses and fungi.
C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and correctly interpret their results.
C-1T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics.
C-1T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-W-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_W01
The students knows the basics related to antibiotics and their mechanisms of action and mechanisms of antibiotic resistance in bacteria, viruses and fungi.
2,0
3,0The student knows the mechanisms of action of different classes of antibiotics and is able to explain the basic mechanisms of microbial resistance
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_U01
The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and correctly interpret their results.
2,0
3,0The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and corectly interpret their results.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_1-_??_K01
The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics.
2,0
3,0The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Black, Jacquelyn G., Microbiology : international student version, John Wiley & Sons, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from skin and mucous membranes.4
T-L-2Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from environment (water, soil).4
T-L-3Inducible resistance to clindamycin – D test.2
T-L-4Comparison of antibiotic resistance of MRSA and MSSA isolates.2
T-L-5Determining the potential of using various materials as carriers for antibiotics. Antibiotic releasing test.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Antibiotics – history, development and classification.3
T-W-2Mechanism of action of different classes of antibiotics.4
T-W-3Antibiotic resistance – definition, causes and mechanisms in bacteria, viruses and fungi.4
T-W-4Detection methods of antibiotic resistance. Antibiotic resistance prevention.2
T-W-5Approaches and challenges in new antibiotic development.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes.15
A-L-2Preparing for the classes.8
A-L-3Consultations.7
A-L-4Preparing the report.8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.15
A-W-2Study of recommended literature.8
A-W-3Consultations.7
A-W-4Preparing for the test.8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_W01The students knows the basics related to antibiotics and their mechanisms of action and mechanisms of antibiotic resistance in bacteria, viruses and fungi.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to provide comprehensive theoretical and practical knowledge about antibiotics, their modes of action and mechanisms of microbial resistance.
Treści programoweT-W-3Antibiotic resistance – definition, causes and mechanisms in bacteria, viruses and fungi.
T-W-1Antibiotics – history, development and classification.
T-W-2Mechanism of action of different classes of antibiotics.
T-W-4Detection methods of antibiotic resistance. Antibiotic resistance prevention.
T-W-5Approaches and challenges in new antibiotic development.
Metody nauczaniaM-1Informative lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Writing test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows the mechanisms of action of different classes of antibiotics and is able to explain the basic mechanisms of microbial resistance
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_U01The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and correctly interpret their results.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to provide comprehensive theoretical and practical knowledge about antibiotics, their modes of action and mechanisms of microbial resistance.
Treści programoweT-L-4Comparison of antibiotic resistance of MRSA and MSSA isolates.
T-L-3Inducible resistance to clindamycin – D test.
T-L-1Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from skin and mucous membranes.
T-L-2Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from environment (water, soil).
T-L-5Determining the potential of using various materials as carriers for antibiotics. Antibiotic releasing test.
Metody nauczaniaM-2Laboratory work
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Report from the laboratory work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and corectly interpret their results.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_1-_??_K01The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to provide comprehensive theoretical and practical knowledge about antibiotics, their modes of action and mechanisms of microbial resistance.
Treści programoweT-W-2Mechanism of action of different classes of antibiotics.
T-W-3Antibiotic resistance – definition, causes and mechanisms in bacteria, viruses and fungi.
T-L-1Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from skin and mucous membranes.
T-L-2Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from environment (water, soil).
T-W-1Antibiotics – history, development and classification.
Metody nauczaniaM-2Laboratory work
M-1Informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Report from the laboratory work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics.
3,5
4,0
4,5
5,0