Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Antibiotics and Antibiotic Resistance:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Antibiotics and Antibiotic Resistance | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daria Ciecholewska-Juśko <daria.ciecholewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of antibiotics, principles of their action and mechanisms of microbial resistance. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to provide comprehensive theoretical and practical knowledge about antibiotics, their modes of action and mechanisms of microbial resistance. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from skin and mucous membranes. | 4 |
T-L-2 | Antibiotic susceptibility of bacteria isolated from environment (water, soil). | 4 |
T-L-3 | Inducible resistance to clindamycin – D test. | 2 |
T-L-4 | Comparison of antibiotic resistance of MRSA and MSSA isolates. | 2 |
T-L-5 | Determining the potential of using various materials as carriers for antibiotics. Antibiotic releasing test. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Antibiotics – history, development and classification. | 3 |
T-W-2 | Mechanism of action of different classes of antibiotics. | 4 |
T-W-3 | Antibiotic resistance – definition, causes and mechanisms in bacteria, viruses and fungi. | 4 |
T-W-4 | Detection methods of antibiotic resistance. Antibiotic resistance prevention. | 2 |
T-W-5 | Approaches and challenges in new antibiotic development. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes. | 15 |
A-L-2 | Preparing for the classes. | 8 |
A-L-3 | Consultations. | 7 |
A-L-4 | Preparing the report. | 8 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Study of recommended literature. | 8 |
A-W-3 | Consultations. | 7 |
A-W-4 | Preparing for the test. | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
M-2 | Laboratory work |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Report from the laboratory work |
S-2 | Ocena podsumowująca: Writing test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 The students knows the basics related to antibiotics and their mechanisms of action and mechanisms of antibiotic resistance in bacteria, viruses and fungi. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and correctly interpret their results. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 The students knows the basics related to antibiotics and their mechanisms of action and mechanisms of antibiotic resistance in bacteria, viruses and fungi. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the mechanisms of action of different classes of antibiotics and is able to explain the basic mechanisms of microbial resistance | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and correctly interpret their results. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to perform antibiotic sensitivity tests and corectly interpret their results. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the problem of antibiotic resistance and knows the schemes of sustainable use of antibiotics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Black, Jacquelyn G., Microbiology : international student version, John Wiley & Sons, 2013