Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Principles of the Visual Arts:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Principles of the Visual Arts
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Pazdur-Czarnowska <Anna.Pazdur-Czarnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,60zaliczenie
projektyP1 30 3,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Expansion of the student’s knowledge on the issues included into the visual arts from the primitive societies to the contemporary time; increasing personal sensitivity in art, indication of the association with the history of architecture, introduction of the terminology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Prehistory2
T-P-2Art antiquity of Greece and Rome2
T-P-3Art of Ancient Egypt2
T-P-4Romanesque art2
T-P-5Gothic2
T-P-6Renaissance4
T-P-7Baroque4
T-P-8Classicism4
T-P-9Impressionism4
T-P-10Postimpressionism2
T-P-11Summary2
30
wykłady
T-W-1Prehistory1
T-W-2Art antiquity of Greece and Rome1
T-W-3Art of Ancient Egypt1
T-W-4Romanesque art1
T-W-5Gothic1
T-W-6Renaissance1
T-W-7Baroque1
T-W-8Classicism1
T-W-9Impressionism1
T-W-10Postimpressionism2
T-W-11Colloquium2
T-W-12Summary2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1attend lectures75
75
wykłady
A-W-1attend lectures15
A-W-2independent studies10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1information lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: evaluation summary

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WA_2-_CS2-VII/2_W01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
C-1T-P-1, T-W-3, T-P-2, T-P-3, T-W-11, T-P-9, T-P-10, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-1, T-W-9, T-W-12, T-P-6, T-P-5, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-P-8, T-P-7, T-P-4, T-P-11, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_2-_??_U01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
C-1T-W-11, T-W-12, T-W-1, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WA_2-_CS2-VII/2_K01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
C-1T-W-9, T-P-11, T-W-5, T-P-9, T-W-3, T-P-3, T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-11, T-P-8, T-W-1, T-P-10, T-P-4, T-W-7, T-W-8, T-W-12, T-P-2, T-P-6, T-W-10, T-P-5, T-P-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WA_2-_CS2-VII/2_W01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
2,0
3,0Exam
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_2-_??_U01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
2,0
3,0Basic presentation of knowledge, simple essay or project
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WA_2-_CS2-VII/2_K01
Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
2,0
3,0presentation
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Bussagli, Rome art and architecture, Konneman, Cologne, 1999
  2. H. Honiur, A world history of art, Laurence King, London, 1991
  3. C. Barocas, Egypt, Cassell, Lonon, 1978
  4. B. D Agostino, Greece, Cassell, Lonon, 1978

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Prehistory2
T-P-2Art antiquity of Greece and Rome2
T-P-3Art of Ancient Egypt2
T-P-4Romanesque art2
T-P-5Gothic2
T-P-6Renaissance4
T-P-7Baroque4
T-P-8Classicism4
T-P-9Impressionism4
T-P-10Postimpressionism2
T-P-11Summary2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prehistory1
T-W-2Art antiquity of Greece and Rome1
T-W-3Art of Ancient Egypt1
T-W-4Romanesque art1
T-W-5Gothic1
T-W-6Renaissance1
T-W-7Baroque1
T-W-8Classicism1
T-W-9Impressionism1
T-W-10Postimpressionism2
T-W-11Colloquium2
T-W-12Summary2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1attend lectures75
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1attend lectures15
A-W-2independent studies10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WA_2-_CS2-VII/2_W01Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
Cel przedmiotuC-1Expansion of the student’s knowledge on the issues included into the visual arts from the primitive societies to the contemporary time; increasing personal sensitivity in art, indication of the association with the history of architecture, introduction of the terminology.
Treści programoweT-P-1Prehistory
T-W-3Art of Ancient Egypt
T-P-2Art antiquity of Greece and Rome
T-P-3Art of Ancient Egypt
T-W-11Colloquium
T-P-9Impressionism
T-P-10Postimpressionism
T-W-4Romanesque art
T-W-10Postimpressionism
T-W-5Gothic
T-W-1Prehistory
T-W-9Impressionism
T-W-12Summary
T-P-6Renaissance
T-P-5Gothic
T-W-2Art antiquity of Greece and Rome
T-W-6Renaissance
T-W-8Classicism
T-P-8Classicism
T-P-7Baroque
T-P-4Romanesque art
T-P-11Summary
T-W-7Baroque
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation summary
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Exam
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_2-_??_U01Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
Cel przedmiotuC-1Expansion of the student’s knowledge on the issues included into the visual arts from the primitive societies to the contemporary time; increasing personal sensitivity in art, indication of the association with the history of architecture, introduction of the terminology.
Treści programoweT-W-11Colloquium
T-W-12Summary
T-W-1Prehistory
T-W-10Postimpressionism
T-W-2Art antiquity of Greece and Rome
T-W-3Art of Ancient Egypt
T-W-4Romanesque art
T-W-5Gothic
T-W-6Renaissance
T-W-7Baroque
T-W-9Impressionism
T-W-8Classicism
T-P-1Prehistory
T-P-2Art antiquity of Greece and Rome
T-P-3Art of Ancient Egypt
T-P-4Romanesque art
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation summary
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic presentation of knowledge, simple essay or project
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WA_2-_CS2-VII/2_K01Knowledge of the history of art from the dawn of history to the present day Ability to analyze in terms of cross-cutting issues
Cel przedmiotuC-1Expansion of the student’s knowledge on the issues included into the visual arts from the primitive societies to the contemporary time; increasing personal sensitivity in art, indication of the association with the history of architecture, introduction of the terminology.
Treści programoweT-W-9Impressionism
T-P-11Summary
T-W-5Gothic
T-P-9Impressionism
T-W-3Art of Ancient Egypt
T-P-3Art of Ancient Egypt
T-P-1Prehistory
T-W-4Romanesque art
T-W-6Renaissance
T-W-2Art antiquity of Greece and Rome
T-W-11Colloquium
T-P-8Classicism
T-W-1Prehistory
T-P-10Postimpressionism
T-P-4Romanesque art
T-W-7Baroque
T-W-8Classicism
T-W-12Summary
T-P-2Art antiquity of Greece and Rome
T-P-6Renaissance
T-W-10Postimpressionism
T-P-5Gothic
T-P-7Baroque
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation summary
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0presentation
3,5
4,0
4,5
5,0