Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Architectural design – revitalization II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architectural design – revitalization II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Student have to be absolvent of engineur studies (S1) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Preparation for architectural design in existing cultural historic environment, adaptative design, transformation of interiors and spaces of historic buildings. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | TP-2 Elaboration of interior design project in the historic building according to the conservation authority guidelines | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historic analytical survey of the interiors of indicated historic building with focus on the interior design values | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Presence at the critical sessions for the project | 60 |
A-P-2 | Historic interior design project | 65 |
125 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | individual studies | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Analytical studies, appropriate to the needs described for the design performance. The design concept in the synthetic form, considering the external circumstances, functional and spatial program and preliminary conditions of the project |
M-2 | M-2 information based lecture |
M-3 | M-3 problem based lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: S-1 P active presence at the design classes and lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: S-2 P evaluation of individual input of the student into the elaboration of historic-interior analysis |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, designing adaptation and transformation of historical areas under conservation protection. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_W02 Understanding the complexity of spatial planning in the historical and cultural areas, conservation zones, the ability to gather the necessary material initial for undertaking reconstruction and design activities, revalorization in areas with numerous stratifications cultural skills, the ability to develop a concept of revaluation historic complex and / or its revitalization. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_U01 Ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_K01 Is able to design in the existing cultural environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_W01 Theoretical preparation for architectural design in the existing cultural environment, designing adaptation and transformation of historical areas under conservation protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_W02 Understanding the complexity of spatial planning in the historical and cultural areas, conservation zones, the ability to gather the necessary material initial for undertaking reconstruction and design activities, revalorization in areas with numerous stratifications cultural skills, the ability to develop a concept of revaluation historic complex and / or its revitalization. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_U01 Ability to collect and cope with different data, methodological approach. Design in urban scale, focused on design in the build environment cityscape under monumental protection. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_CS2-II/2_K01 Is able to design in the existing cultural environment. | 2,0 | |
3,0 | Has basic knowledge of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Peter B. Dedek, Historic Preservation for Designers, BLOOMSBURY