Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie produktu dla przemysłu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie produktu dla przemysłu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW7 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest znajomosc podstawowych zagadnien z inzynierii chemicznej oraz podstaw ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.9
9
wykłady
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.4
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.2
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.3
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.3
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.3
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.6
A-A-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę ćwiczeń.9
A-A-4Konsultacje.1
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.18
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.10
A-W-4Konsultacje.4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C21b_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
ICHP_1A_W06C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1S-1
ICHP_1A_C21b_W02
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
ICHP_1A_W18C-1T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C21b_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
ICHP_1A_U01C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-2
ICHP_1A_C21b_U02
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U04C-2, C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-2S-2
ICHP_1A_C21b_U03
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U07C-2, C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-2S-2
ICHP_1A_C21b_U04
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
ICHP_1A_U14C-2, C-1T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C21b_K01
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
ICHP_1A_K02C-2T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C21b_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
ICHP_1A_C21b_W02
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C21b_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
ICHP_1A_C21b_U02
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C21b_U03
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C21b_U04
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C21b_K01
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cussler E.L., Moggridge G.D., Chemical Product Design, Cambridge University Press, Cambridge, 2001
  2. Praca zbiorowa pod redakcją J. Jabłońskiego, Ergonomia produktu. Ergonomiczne zasady projektowania produktów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 2000
  2. Jaworski Z., Numeryczna mechanika płynów w inżynierii chemicznej i procesowej, EXIT Akademicka Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2005
  3. strony internetowe wybranych firma z branży chemicznej i pokrewnych

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.4
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.2
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.3
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.3
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.3
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.6
A-A-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę ćwiczeń.9
A-A-4Konsultacje.1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.18
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.10
A-W-4Konsultacje.4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_W01Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie inżynierii produktu i jakości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_W02Student ma wiedzę o podstawach w zakresie ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_U01Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_U02Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prezentację ustną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej oraz dziedzin pokrewnych posługując się słownictwem technicznym
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_U03Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi (edytory tekstu i prezentacji, arkusze kalkulacyjne, bazy danych), wspomagającymi realizację podstawowych zadań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_U04Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C21b_K01Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-A-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-5Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-W-6Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym. narzedzia komputerowe stosowane w procesie projektowania produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0