Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Rolnictwo precyzyjne
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Hury <Grzegorz.Hury@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej oraz mechanizacji rolnictwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z organizacją produkcji roślinnej w gospodarstwie oraz ciągami uprawowymi przy agrotechnice gatunków roślin w ujęciu płodozmianowym. |
C-2 | Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania parku maszynowego istniejącego w danym gospodarstwie. |
C-3 | Poznanie środowiska przyrodniczo-rolniczego i społecznego w otoczeniu miejsca odbywania praktyki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka zawodowa jest integralną częścią praktyki zawodowej i obejmuje: - Szczegółowe elementy technologii produkcji roślinnej, produkcja roślinna w ujęciu płodozmianowym.Ocena warunków przyrodniczych gospodarstwa. Ocena zachwaszczenia gleb. Uprawa roli. Nawożenie organiczne i mineralne. Siew i sadzenie podstawowych gatunków roślin: zboża ozimego lub jarego,buraków, ziemniaków, rzepaku, motylkowatych i innych. Pielęgnacja i ochrona roślin: zbożowych, okopowych, rzepaku, motylkowatych iinnych.Zbiór zielonek oraz ich konserwowanie - na trwałych użytkach zielonych i na polach uprawnych. Zbiory: rzepaku, zbóż, roślin strączkowych i innych. Zbiory okopowych: - ziemniaków i buraków. Przechowalnictwo podstawowych płodów rolnych. Zagospodarowanie płodów rolnych w gospodarstwie -Zadania dla specjalności: Omówić niezbędne etapy działania w drodze przekształcania analizowanego gospodarstwa rolnego w gospodarstwo agroturystyczne (specjalność doradztwo w agroturyzmie), przedstawić strategię rozwoju analizowanego gospodarstwa rolnego (specjalność doradztwo rolnicze) | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szczegółowe elementy technologii produkcji roślinnej | 80 |
A-PR-2 | Zadania dla specjalności | 40 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna / ćwiczenia produkcyjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni. | ROL_2A_W10 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_U01 Student potrafi zaprojektować produkcję rolniczą w zależności od warunków siedliskowych i uwarunkowań ekonomicznych gospodarstwa. | ROL_2A_U06 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_P01_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmować decyzje, a także ma śwoadomość odpowiedzialności za produkcję żywności. | ROL_2A_K05, ROL_2A_K01 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni. | 2,0 | |
3,0 | Ma ogólną wiedzę na temat powiązania terorii z praktyką. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_U01 Student potrafi zaprojektować produkcję rolniczą w zależności od warunków siedliskowych i uwarunkowań ekonomicznych gospodarstwa. | 2,0 | |
3,0 | Studen potrafi zaplanować produkcji rolniczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_P01_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmować decyzje, a także ma śwoadomość odpowiedzialności za produkcję żywności. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Czyż H., Przewodnik metodyczny do praktyk zawodowych - dla studentów III roku., ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2012