Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo rolnicze
Sylabus przedmiotu Doradztwo komputerowe w rolnictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doradztwo komputerowe w rolnictwie | ||
Specjalność | Doradztwo rolnicze | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Podlasiński <Marek.Podlasinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z doradztwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy i podstawowych umiejętności metodycznych w pracy doradczej oraz w pracy informacyjnej, jakie powinni posiadać doradcy, chcący skutecznie konkurować na rynku produktów i usług doradczych. |
C-2 | Przygotowanie zagadnień związanych z doradztwem agrotechnicznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przegląd aplikacji i korzystanie z branżowych danych udostepnianych w sieci | 2 |
T-L-2 | Rola Doradztwa w Systemie Wiedzy i Informacji Rolniczej oraz ocena efektywności pracy doradczej | 2 |
T-L-3 | Formy i metody doradztwa, modele doradztwa indywidualnego, właściwe i niewłaściwe zachowania doradcy podczas rozmowy z klientem | 2 |
T-L-4 | Programy komputerowe wykorzystywane w doradztwie rolniczym. Praktyczna nauka na wybranych programach komputerowych | 7 |
T-L-5 | Instrukcja i praktyczne wypełnianie wniosku o wpis do ewidencji producentów, wniosków o dopłaty bezpośrednie oraz inne | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 13 |
A-L-3 | przygotowanie prezentacji multimedialnych | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne - ćw. przedmiotowe |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D09_W01 student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z doradztwem agrotechnicznym szczególnie związanym z produkcją roślinną | ROL_2A_W06 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D09_U01 Student powinien umieć dostosować poznane rozwiązania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich oraz wykorzystywać oprogramowanie stworzone na potrzeby produkcji roślinnej | ROL_2A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D09_K01 Posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania doradztwa agrotechnicznego | ROL_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D09_W01 student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z doradztwem agrotechnicznym szczególnie związanym z produkcją roślinną | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie opanował materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D09_U01 Student powinien umieć dostosować poznane rozwiązania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich oraz wykorzystywać oprogramowanie stworzone na potrzeby produkcji roślinnej | 2,0 | |
3,0 | opanowanie podstawowego materiału programowego, Korzystanie ze specjalistycznego (w zakresie rolnictwa) oprogramowania w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D09_K01 Posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania doradztwa agrotechnicznego | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie opanował materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ban van den A.W., H.S. Hawkins (przekład z j. ang. J. Kania, A. Michalik), Doradztwo rolnicze, Wyd. MSDR zs. w AR, Kraków, 1997