Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo rolnicze
Sylabus przedmiotu Biopaliwa II i III generacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biopaliwa II i III generacji | ||
Specjalność | Rolnictwo precyzyjne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chemii, fizyki, matematyki i mikrobiologii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tematyką biopaliw zaawansowanych, istotnymi parametrami ich produkcji, z uwzględnieniem charakterystyki substratów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Regulamin laboratorium Biopaliw zaawansowanych i BHP. Podstawowy sprzęt i aparatura wykorzystywana w laboratorium. Parametry pracy komory fermentacji metanowej z komorą wstępnej hydrolizy. | 2 |
T-L-2 | Przygotowanie substratów odpadowych do produkcji biodiesla.Transestryfikacja. | 2 |
T-L-3 | Zaliczenie. | 1 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Generacje biopaliw. Biopaliwa zaawansowane - wprowadzenie, definicje, znaczenie. | 2 |
T-W-2 | Biopaliwa zaawansowane - teoria a praktyka. Środowiskowe, ekonomiczne i społeczne skutki produkcji biopaliw. | 2 |
T-W-3 | Zaliczenie. | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 5 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 7 |
12 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 12 |
A-W-3 | Konsultacje. | 1 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny. |
M-2 | Pokaz. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne / zaliczenie ustne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D15_W01 Student posiada wiedzę odnośnie produkcji biopaliw zaawansowanych, w tym rodzajów substratów wykorzystywanych do ich wytwarzania. | ROL_2A_W06, ROL_2A_W08 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D15_U01 Student potrafi przeprowadzić proces prowadzący do wytworzenia biopaliwa zaawansowanego. | ROL_2A_U02 | — | — | C-1 | T-L-2 | M-2, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_D15_K01 Student potrafi oceniać skutki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe związane z produkcją biopaliw zaawansowanych, umiejętnie wykorzystywać je podczas pracy w grupie. | ROL_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D15_W01 Student posiada wiedzę odnośnie produkcji biopaliw zaawansowanych, w tym rodzajów substratów wykorzystywanych do ich wytwarzania. | 2,0 | |
3,0 | Student zna rodzaje biopaliw zawansowanych i substraty wykorzystywane do ich produkcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D15_U01 Student potrafi przeprowadzić proces prowadzący do wytworzenia biopaliwa zaawansowanego. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić wybrane etapy procesy technologicznego produkcji biopaliwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_D15_K01 Student potrafi oceniać skutki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe związane z produkcją biopaliw zaawansowanych, umiejętnie wykorzystywać je podczas pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przedstawić aspekty środowiskowe, społeczne i ekonomiczne produkcji biopaliw zaawansowanych, ale bez krytycznej analizy prezentowanych informacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klimiuk E., Pawłowska M., Pokój T., Biopaliwa. Technologie dla zrównoważonego rozwoju., PWN, Warszawa, 2012
- Lewandowski W.M., Ryms M., Biopaliwa. Proekologiczne odnawialne źródła energii., WNT, Warszawa, 2013
- M.A. Borowitzka, N.R. Moheimani, Algae for biofuels and Energy, Springer, Dordrecht, 2013
- Yebo Li, Samir Kumar Khanal, Bioenergy: Principles and application., WILEY Blackwell, New Jersey, 2017
- Robert Ehrlich, Harold A. Geller, Renewable energy : a first course., CRC Press / Taylor & Francis Group, Boca Raton, London, New York, 2018
Literatura dodatkowa
- Kołodziej B., Matyka M., Odnawialne źródła energii. Rolnicze surowce energetyczne., PWRiL, Poznań, 2012