Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo gospodarcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Edyta Engel <Edyta.Engel-Babska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 18 1,50,50zaliczenie
wykładyW6 12 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie
W-2Wiedza z zakresu rachunkowości i finansów
W-3Wiedza i umiejetności z zakresu zarządzania personelem
W-4Wiedza z zakresu podstaw prawa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej4
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych4
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych3
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych2
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu5
18
wykłady
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej1
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy2
T-W-3Zasady pracy doradczej2
T-W-4Modele doradztwa1
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne1
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy1
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem1
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej1
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej1
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski1
A-P-2Dwuosobowe zespoły studentów samodzielnie realizują projekt nt. potrzeb doradczych w działalności gospodarczej (opracowują ankietę, przeprowadzają badanie ankietowe, analizują zebrane informacje i sporządzają sprawozdanie z badań ankietowych)15
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdania i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela4
A-P-4uczestnictwo w zajęciach18
38
wykłady
A-W-1Czynny udział w wykładach12
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów10
A-W-3Samodzielna praca studenta15
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2opowiadanie
M-3metoda przypadków
M-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-6pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
ZIIP_1A_W10, ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-1T-W-1M-4, M-5, M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
ZIIP_1A_W16C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-3M-4, M-5, M-3, M-1S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-7M-5, M-3, M-1S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2T-P-2M-4, M-3, M-1S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W05
Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
ZIIP_1A_W04, ZIIP_1A_W16C-5T-P-3, T-P-4M-5, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
ZIIP_1A_U04, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U22C-5, C-4, C-1T-W-7M-5, M-3, M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U02
Ma umiejętność pracy w zespole
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14C-5, C-6, C-1T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-4M-5, M-3, M-1, M-6S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U03
Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U14C-5, C-3, C-4, C-2, C-6, C-1T-P-1M-5, M-3, M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
ZIIP_1A_U13C-5, C-3, C-4, C-2, C-6, C-1T-W-2, T-W-10, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-7M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U05
Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U05, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U22C-5, C-2, C-6, C-1T-W-6, T-W-7M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
ZIIP_1A_K01C-5, C-3, C-4, C-2, C-6, C-1T-W-5, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-7M-4, M-5, M-3, M-2, M-1, M-6S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/15-1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
ZIIP_1A_K03C-5, C-3, C-4, C-2, C-6, C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-7M-4, M-5, M-3, M-2, M-1, M-6S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_W05
Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
2,0Nie posiada wiedzy w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,0Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U02
Ma umiejętność pracy w zespole
2,0Nie wykazuje umiejętności pracy w zespole
3,0Potrafi pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U03
Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
2,0Nie potrafi planować i przeprowadzać badań ankietowych
3,0Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_U05
Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
2,0Nie potrafi identyfikować potrzeb doradczych klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,0Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/15-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/15-1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zieliński J.A., Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008
  2. Mark T., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Kostera M. (red), Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa, 2008, s. 257-275
  4. Chrostowski A., Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, Kostera M. (red), WAiP, Warszawa, 2008, s. 237-255
  5. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa, 2009
  6. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa, 2009
  7. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - studium przypadków, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej4
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych4
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych3
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych2
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu5
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej1
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy2
T-W-3Zasady pracy doradczej2
T-W-4Modele doradztwa1
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne1
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy1
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem1
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej1
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej1
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym1
12

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski1
A-P-2Dwuosobowe zespoły studentów samodzielnie realizują projekt nt. potrzeb doradczych w działalności gospodarczej (opracowują ankietę, przeprowadzają badanie ankietowe, analizują zebrane informacje i sporządzają sprawozdanie z badań ankietowych)15
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdania i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela4
A-P-4uczestnictwo w zajęciach18
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czynny udział w wykładach12
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów10
A-W-3Samodzielna praca studenta15
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_W01Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W10zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_W02Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-3Zasady pracy doradczej
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_W03Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_W04Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
Treści programoweT-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_W05Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W04ma wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,0Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_U01Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U04ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie organizacji produkcji, innowacji technologicznych
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_U02Ma umiejętność pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje umiejętności pracy w zespole
3,0Potrafi pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_U03Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi planować i przeprowadzać badań ankietowych
3,0Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_U04Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-4Modele doradztwa
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_U05Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U05ma umiejętności w zakresie zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi identyfikować potrzeb doradczych klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,0Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-2opowiadanie
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/15-1_K02Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-4Modele doradztwa
T-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-2opowiadanie
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0