Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
Sylabus przedmiotu Strategie eksploatacji środków trwałych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategie eksploatacji środków trwałych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z klasyfikacji środkow trwałych, teorii zarządzania, zarządzania produkcją i zasobami ludzkimi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie ze strukturą gospodarki naprawczej, strategiami eksploatacyjnymi i strategiami napraw środkow trwałych w przedsiębiorstwie przemysłowym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | wprowadzenie do projektu | 1 |
T-P-2 | dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń. | 4 |
T-P-3 | Dobór strategii napraw obiektów zlożonych. | 3 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Model funkcjonowania gospodarki naprawczej w przedsiebiorstwie przemyslowym. | 1 |
T-W-2 | Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej. | 1 |
T-W-3 | Dzialania w procesie eksploatacji. | 2 |
T-W-4 | Srtategie eksploatacji środków trwałych. | 2 |
T-W-5 | Strategie napraw środkow trwałych. | 2 |
T-W-6 | Komputerowe wspomaganie w zakresie zarządzania eksploatacją | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-P-2 | przygotowanie projektu | 17 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | konsultacjie do wykładu | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny, ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny i ustny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W01 Zna podstawowe strategie eksploatacyjne i strategie napraw środków trwałych | ZIIP_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W02 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. | ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_U01 Student potrafi wskazać strategie eksploatacyjne i strategie napraw środkow trwałych, ktore mogą być ekonomicznie korzystne dla przedsiebiorstwa. | ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_K01 Student ma świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | ZIIP_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W01 Zna podstawowe strategie eksploatacyjne i strategie napraw środków trwałych | 2,0 | Nie zna podstawowych strategii eksploatacji i straregii napraw środków trwałych |
3,0 | Zna podstawowe strategie eksploatacji i napraw środków trwałych oraz je charakteryzuje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W02 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. | 2,0 | Student nie wykazuje się znajomościa wiedzy podanej w programie przedmiotu. |
3,0 | Student opanował wiedzę w sposób ogólny. | |
3,5 | Student dość dobrze przyswoił materiał. | |
4,0 | Student opanował cały zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazał sie znajomościa całego materiału oraz wielu szczegółów nim zawartych. | |
5,0 | Student przyswoił cały zakres materiału w sposób bardzo dobry i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_U01 Student potrafi wskazać strategie eksploatacyjne i strategie napraw środkow trwałych, ktore mogą być ekonomicznie korzystne dla przedsiebiorstwa. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać w praktyce zdobytej wiedzy. |
3,0 | Student w sposob bierny potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej. | |
3,5 | Student w sposób dość dobry potrafi stosować do zadań zdobytą wiedze teoretyczną. | |
4,0 | Student samodzielnie umie korzystać z wiedzy w praktyce. | |
4,5 | Student samodzielnie i trafnie korzysta z wiedzy teoretycznej w praktyce. | |
5,0 | Student samodzielnie potrafi przygotowywać rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej i tym rozwiązaniem zainteresować innych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/10-2_K01 Student ma świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | 2,0 | Student nie ma świadomości skutków działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialnosci za podejmowane decyzje. |
3,0 | Student wykazuje częściowo świadomość skutków działalności inżynierskiej. | |
3,5 | Student wykazuje dość dobrą świadomość działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,0 | Student potrafi dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,5 | Student potrafi trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
5,0 | Student potrafi bardzo trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Literatura podstawowa
- Legutko S., Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, WSiP, Warszawa, 2007
- Lewandowski J., Zarządzanie środkami trwałymi i gospodarką naprawczą w przedsiębiorstwie, Marcus, Łódź, 1997
- Kaźmierczak J., Uwagi o projektowaniu i wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie eksploatacją i utrzymaniem ruchu, Słuzby Utrzymania Ruchu, 2007, 3
- Kowalczewski W., Zarządzanie środkami trwałymi w przedsiębiorstwie, Warszawa, 2001
- Knosala R. i Zespół, Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa, 2007
- Salamon Sz., Strategie eksploatacji obiektów mechanicznych. W: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Praca zbiorowa pod red. R. Budzika, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006, ISBN 83-84469-14-2
Literatura dodatkowa
- Borkowski S., Selejdak J., Salamon Sz., Efektywność eksploatacji maszyn i urządzeń, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006
- Rozporz. Rady Ministrow z dnia 30 grudnia 1999 r.(Dz. U. nr 112, poz. 1317), Klasyfikacja Środków Trwałych, Dz.U. nr 260 poz. 2589, 2004., 2004