Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy

Sylabus przedmiotu Informatyczne wspomaganie systemowego zarządzania BHP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Informatyczne wspomaganie systemowego zarządzania BHP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie ma konieczności spełnienia wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP z wykorzystaniem technologii informatycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Dokumentacja systemu zarządzania BHP2
T-L-2Implementacja systemu BHP z wykorzystaniem narzędzi informatycznych1
T-L-3Przegląd systemów informatycznych wspierających służby BiHP2
T-L-4Praca z wersjami DEMO wybranych systemów informatycznych BHP (instalacja, przegląd podstawowych modułów)4
T-L-5Ocena ryzyka zawodowego, statystyki, wprowadzenie przykładowych danych i ich analiza.2
T-L-6Zaliczenie przedmiotu1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach12
A-L-2Iantalacje wersji demo systemów - praca własna6
A-L-3Przegląd podstawowych funkcjonalności wybranych systemów informatycznych w służbie BHP10
A-L-4Przygotowanie pracy pisemnej - ocena ryzyka zawodowego na wybranym przykładzie z wykorzystaniem wybranego systemu informatycznego13
A-L-5Wykonanie protokołu powypadkowego, reaportów z zakresu BHP - wersje demo9
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praca pisemna na zadany temat
S-2Ocena formująca: Umiejętność posługiwania się wersją demonstracyjną systemu wspomagającego BHP

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_14_W01
W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz powinien znać istotę zintegrowanych systemów informatycznych możliwości wykorzystania technologii informatycznej w budowie systemu zarządzania BHP, w tym oceny ryzyka zawodowego, ewidencji wypadków, raportowania
ZBHP_10-_W02, ZBHP_10-_W04, ZBHP_10-_W03C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_14_U01
W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz będzie umiał wykorzystać i ocenić oraz wybrać odpowiednie systemy oferujące ewidencję i analizę w sferze bhp, potrafi wykorzystać technologię informatyczną do wsparcia pracy w zakresie bhp
ZBHP_10-_U03, ZBHP_10-_U01C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_14_K01
Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
ZBHP_10-_K02C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_14_W01
W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz powinien znać istotę zintegrowanych systemów informatycznych możliwości wykorzystania technologii informatycznej w budowie systemu zarządzania BHP, w tym oceny ryzyka zawodowego, ewidencji wypadków, raportowania
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedzą i kompetencjami. Prezentuje błędne poglady i opinie. Podpowiedź ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejetnosci interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejetnościami, zaangazowaniem i wykonaniem obowiazków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę doststeczną. Ujawnia pewną chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiazków na na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolnośc do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolnosci do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytę wiedzą i umiejetnościami. Popełnia nieznaczne błędy.
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglady świadczace o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwosci oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedza i umiejetnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglady świadczace w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możzliwosci oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedza i umiejetnościami

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_14_U01
W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz będzie umiał wykorzystać i ocenić oraz wybrać odpowiednie systemy oferujące ewidencję i analizę w sferze bhp, potrafi wykorzystać technologię informatyczną do wsparcia pracy w zakresie bhp
2,0Słuchacza nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi sie pojawic w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosowac praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacją i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzic sobie (z dużą pomoca nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wwychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzic sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolnoąci do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia błędy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobyta wiedzę do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzic sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większosci kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejetnośc doskonalenia
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudnosci stawianych zagadnien w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejetności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejetności oraz poszukiwanie innych rozwiazań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_14_K01
Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentowac kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętnosci interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje sie na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiazków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje się umiejetnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanowac wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejetności
4,5Prezentuje opinie i poglady świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwosci oraz zdolności do praktycznego posługiwania się zdobytąa wiedzą i umiejetnościami.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczace o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedzą i umiejetnościami.

Literatura podstawowa

  1. Romanowska-Słomka I., Słomka A, Zarządzanie ryzykiem zawodowym, Tarbonus Sp. z o.o., Kraków, 2008
  2. Prauzner T., Olszewska K., KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE OCENY RYZYKA ZAWODOWEGO ZA POMOCĄ PROGRAMU STER, PRACE NAUKOWE Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2018
  3. Myszczyszyn J., Zintegrowane systemy informatyczne (ZSI) w firmach agrobiznesu, Stowarzyszenie Naukowe, Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Banaszak Z., Kłos S. , Mleczko J., Zintegrowane systemy zarządzania, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Gandalf.com.pl, Warszawa, 2016
  2. Gawin B., Systemy informatyczne w zarządzaniu procesami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2015
  3. Fijałkowski Z. , Fijałkowska D., Systemy informatyczne w zarządzaniu BHP, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2014

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Dokumentacja systemu zarządzania BHP2
T-L-2Implementacja systemu BHP z wykorzystaniem narzędzi informatycznych1
T-L-3Przegląd systemów informatycznych wspierających służby BiHP2
T-L-4Praca z wersjami DEMO wybranych systemów informatycznych BHP (instalacja, przegląd podstawowych modułów)4
T-L-5Ocena ryzyka zawodowego, statystyki, wprowadzenie przykładowych danych i ich analiza.2
T-L-6Zaliczenie przedmiotu1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach12
A-L-2Iantalacje wersji demo systemów - praca własna6
A-L-3Przegląd podstawowych funkcjonalności wybranych systemów informatycznych w służbie BHP10
A-L-4Przygotowanie pracy pisemnej - ocena ryzyka zawodowego na wybranym przykładzie z wykorzystaniem wybranego systemu informatycznego13
A-L-5Wykonanie protokołu powypadkowego, reaportów z zakresu BHP - wersje demo9
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_14_W01W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz powinien znać istotę zintegrowanych systemów informatycznych możliwości wykorzystania technologii informatycznej w budowie systemu zarządzania BHP, w tym oceny ryzyka zawodowego, ewidencji wypadków, raportowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_W02Zna i rozumie zasady towrzenia i zarządzania stanowiskiem pracy łącznie z nowowczesnymi zasadmi zarządzania w służbie BHP.
ZBHP_10-_W04Zna i rozumie cele i zadania służby BHP oraz tworzenia i funkcjonowania systemu zarządzania BHP.
ZBHP_10-_W03Zna i rozumie zasady organizowania i zrażadzania stanowiskami pracy zgodnie z nauką ergonomii oraz uwarunkowaniami prawnymi
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP z wykorzystaniem technologii informatycznej
Treści programoweT-L-1Podstawy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Dokumentacja systemu zarządzania BHP
T-L-3Przegląd systemów informatycznych wspierających służby BiHP
T-L-4Praca z wersjami DEMO wybranych systemów informatycznych BHP (instalacja, przegląd podstawowych modułów)
T-L-5Ocena ryzyka zawodowego, statystyki, wprowadzenie przykładowych danych i ich analiza.
T-L-2Implementacja systemu BHP z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
T-L-6Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca pisemna na zadany temat
S-2Ocena formująca: Umiejętność posługiwania się wersją demonstracyjną systemu wspomagającego BHP
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedzą i kompetencjami. Prezentuje błędne poglady i opinie. Podpowiedź ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejetnosci interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejetnościami, zaangazowaniem i wykonaniem obowiazków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę doststeczną. Ujawnia pewną chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiazków na na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolnośc do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolnosci do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytę wiedzą i umiejetnościami. Popełnia nieznaczne błędy.
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglady świadczace o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwosci oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedza i umiejetnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglady świadczace w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możzliwosci oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedza i umiejetnościami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_14_U01W wyniku zorganizowanego procesu nauczania słuchacz będzie umiał wykorzystać i ocenić oraz wybrać odpowiednie systemy oferujące ewidencję i analizę w sferze bhp, potrafi wykorzystać technologię informatyczną do wsparcia pracy w zakresie bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_U03Potrafi zaprojektować, ocenić zgodnie z przepisami BHP rozwiązania w zakresie pomieszczeń higieniczno – sanitarnych z uwzględnieniem zróżnicowanej struktury zatrudnienia
ZBHP_10-_U01Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania związanego z działalnością służb BHP i przygotować opracowanie zawierające omówienie realizacji tego zadania. Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, referat poświęcone wynikom realizacji zadania związanego z działalnością służb BHP oraz zarządzania tą służbą
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP z wykorzystaniem technologii informatycznej
Treści programoweT-L-1Podstawy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Dokumentacja systemu zarządzania BHP
T-L-3Przegląd systemów informatycznych wspierających służby BiHP
T-L-4Praca z wersjami DEMO wybranych systemów informatycznych BHP (instalacja, przegląd podstawowych modułów)
T-L-5Ocena ryzyka zawodowego, statystyki, wprowadzenie przykładowych danych i ich analiza.
T-L-2Implementacja systemu BHP z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
T-L-6Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca pisemna na zadany temat
S-2Ocena formująca: Umiejętność posługiwania się wersją demonstracyjną systemu wspomagającego BHP
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacza nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi sie pojawic w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosowac praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacją i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzic sobie (z dużą pomoca nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wwychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzic sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolnoąci do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia błędy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobyta wiedzę do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzic sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większosci kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejetnośc doskonalenia
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudnosci stawianych zagadnien w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejetności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejetności oraz poszukiwanie innych rozwiazań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_14_K01Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_K02Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutkówi działalności służb bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym jej wpływu na środowisko naturalne i pracy oraz rodzaj i styl zarządzania
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP z wykorzystaniem technologii informatycznej
Treści programoweT-L-1Podstawy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Dokumentacja systemu zarządzania BHP
T-L-3Przegląd systemów informatycznych wspierających służby BiHP
T-L-4Praca z wersjami DEMO wybranych systemów informatycznych BHP (instalacja, przegląd podstawowych modułów)
T-L-5Ocena ryzyka zawodowego, statystyki, wprowadzenie przykładowych danych i ich analiza.
T-L-2Implementacja systemu BHP z wykorzystaniem narzędzi informatycznych
T-L-6Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca pisemna na zadany temat
S-2Ocena formująca: Umiejętność posługiwania się wersją demonstracyjną systemu wspomagającego BHP
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentowac kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętnosci interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje sie na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiazków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje się umiejetnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanowac wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejetności
4,5Prezentuje opinie i poglady świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwosci oraz zdolności do praktycznego posługiwania się zdobytąa wiedzą i umiejetnościami.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczace o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedzą i umiejetnościami.