Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Zespoły ludzkie w organizacjach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zespoły ludzkie w organizacjach
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice2
T-A-2Tworzenie zespołu2
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów2
T-A-4Komunikacja w zespole4
T-A-5Analiza ról zespołowych4
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole4
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie zbiorczego sprawozdania z zadań realizowanych na zajęciach5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
E_2A_W04, E_2A_W13C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O04_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W13C-1, C-2T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
E_2A_U01, E_2A_U03C-2T-A-5, T-A-7, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
E_2A_U01, E_2A_U03C-2T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-7, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
E_2A_K01, E_2A_K02C-1, C-2T-A-5, T-A-7, T-A-2, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
2,0
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_O04_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
2,0
3,0Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_O04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
2,0
3,0Student rozumie zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bal-Woźniak T., Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów, 2021, ibuk libra
  2. Knosala R., Tomczak-Horyń K., Wasilewska B., Kreatywność pracowników i twórcze zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2019
  3. Michael A. West, Dean Tjosvold, Ken G. Smith, INTERNATIONAL International handbook of organizational teamwork and cooperative working, Wiley, Chichester, 2008, dostępna online: https://library.uniteddiversity.coop/Cooperatives/%20International_Handbook_of_Organizational_Teamwork_and_Cooperative_Working.pdf

Literatura dodatkowa

  1. Boguski J., Zespoły w organizacjach: klucz do sukcesu na rynku, Oficyna Graficzno-Wydawnicza Typografika, Warszawa, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice2
T-A-2Tworzenie zespołu2
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów2
T-A-4Komunikacja w zespole4
T-A-5Analiza ról zespołowych4
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole4
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie zbiorczego sprawozdania z zadań realizowanych na zajęciach5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
Treści programoweT-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice
T-A-2Tworzenie zespołu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04_W02W wyniku przeprowadznych zajęć student zna różne role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-2Tworzenie zespołu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
T-A-2Tworzenie zespołu
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04_U02W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-2Tworzenie zespołu
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
T-A-2Tworzenie zespołu
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.