Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Bohonos <Adam.Bohonos@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zanojomość matematyki ze szkoły średniej na poziomie rozszerzonym i z przedmiotu Matematyka-I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej, niezbędnej do rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżyenirii środowiska |
C-2 | Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych |
C-3 | Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Liczby zespolone | 4 |
T-A-2 | Działania na macierzach | 2 |
T-A-3 | Obliczanie wyznaczników | 2 |
T-A-4 | Rozwiązywanie układów równań liniowych | 3 |
T-A-5 | Geometria analityczna | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Liczby zespolone | 3 |
T-W-2 | Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach | 1 |
T-W-3 | Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna | 3 |
T-W-4 | Układy równań liniowych | 3 |
T-W-5 | Algebra wektorów, prosta i płaszczyzna w przestrzeni | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielna praca studenta przy rozwiązywaniu zadań i analizowaniu podstawowych problemów | 12 |
A-A-3 | Konsultacje | 6 |
A-A-4 | Praca domowa | 5 |
A-A-5 | Przygotowanie do kolkwium i sprawdzianu | 7 |
A-A-6 | Zaliczenie | 4 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielna analiza treści wykładów z uzupełnieniem wiadomości z literatury w celu przygotowania do ćwiczeń | 12 |
A-W-3 | Konsultacje | 4 |
A-W-4 | Samodzielne przygotowanie do egzaminu | 7 |
A-W-5 | Egzamin | 3 |
41 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z przykładami i wyjaśnieniami |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej |
S-4 | Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_W01 Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu analizy matematycznej omawiane w ramach przedmiotu | IS_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-4, S-1 |
IS_1A_S1/B/01-2_W02 Student zna programy służące do obliczeń algebraicznych | IS_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich | IS_1A_U02 | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-1 |
IS_1A_S1/B/01-2_U02 Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę | IS_1A_U15 | — | — | C-3 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia. | IS_1A_K01, IS_1A_K04 | — | — | C-3 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-1 |
IS_1A_S1/B/01-2_K02 Student jest gotów do podjęcia pracy w zespole | IS_1A_K01 | — | — | C-3 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_W01 Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu analizy matematycznej omawiane w ramach przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/B/01-2_W02 Student zna programy służące do obliczeń algebraicznych | 2,0 | |
3,0 | Student zna wiekszość programyów komputerowych przydatnych do oblczeń algebraicznych omawianych na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych, stosuje czytelny zapis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/B/01-2_U02 Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę | 2,0 | |
3,0 | Student w celu uzupełnienia wiadomości korzysta wyłącznie ze źródeł internetowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/01-2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy w niewielkim tylko zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/B/01-2_K02 Student jest gotów do podjęcia pracy w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student mało aktywnie uczestniczy w pracy grupy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania
Literatura dodatkowa
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania