Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Geometria wykreślna-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geometria wykreślna-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Alicja Świtalska <Alicja.Switalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 15 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Konstrukcje podstawowe z Geometrii Wykreślnej z I semestru

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.2
T-A-2Aksonometria1
T-A-3Sprawdzian z wielościanów i aksonometrii.1
T-A-4Przekroje wielościanów.2
T-A-5Sprawdzian z przekrojów.1
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.1
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.1
T-A-8Sprawdzian z dachów.1
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.1
T-A-10Rozwinięcia wielościanów1
T-A-11Test sprawdzający z powierzchni prostokreślnych i rozwinięcia wielościanow.1
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.2
15
wykłady
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.1
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.1
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.1
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.1
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.1
T-W-6Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów oraz dachów w budynkach na różnych poziomach.1
T-W-7Rzuty okręgu. Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.1
T-W-8C.d.Krzywych stożkowych - konstrukcje i definicje.1
T-W-9Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.1
T-W-10Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni. Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebicia wielościanu prostą.1
T-W-12Przenikanie wielościanów.2
T-W-13Przekroje powierzchni.1
T-W-14Punkty przebicia powierzchni prostą.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ćwiczenia polegają na wspólnym omówieniu kolejności działań w rozwiązaniu problemu, postawionego w zadaniu. Zadanie rozwiązywane jest na tablicy i indywidualnie przez każdego w zeszycie.15
A-A-2Do każdego ćwiczenia przygotowane są zadania do wykonania w domu.5
A-A-3Przygotowanie się do 4 sprawdzianów, następujących po zakończeniu tematu.5
A-A-4Konsultacje.2
A-A-5Zaliczenie3
30
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach obowiązkowa15
A-W-2Zrozumienie i przyswojenie sobie wiedzy podanej na wykładach.12
A-W-3Prowadzenie notatek w trakcie wykładu i uzupełnianie ich przy pomocy przykładów ze stony internetowej.28
A-W-4Konsultacje.2
A-W-5Egzamin3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
M-2Ćwiczenia audytoryjne w czasie których, studenci prowadzą dyskusje nad sposobem rozwiązania zadania. Zadania rozwiązywane są przez syudentów na tablicy i w zeszytach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia adytoryjne zaliczane są na czterech pisemnych sprawdzianach po zakończeniu tematu. W niektórych wypadkach dodatkowe ustne zaliczenie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/02-2_W01
Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne. Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
B_1A_W01, B_1A_W02, B_1A_W03C-1T-W-4, T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-12, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-11, T-W-14, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/02-2_U01
Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach. Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
B_1A_U07, B_1A_U11C-1T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-9, T-A-6, T-A-7, T-A-10, T-A-12M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/02-2_K01
Jest gotów posługiwać się zasadami rzutowania, pracować w zespole, umiejętnie podejmować decyzje.
B_1A_K01C-1T-W-4, T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-12, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-11M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/02-2_W01
Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne. Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
2,0Nie potrafi rozwiązać tematu.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/02-2_U01
Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach. Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/02-2_K01
Jest gotów posługiwać się zasadami rzutowania, pracować w zespole, umiejętnie podejmować decyzje.
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Student wkonuje współpracę na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student smodzielnie wykonuje pracę. Z chęcią przyłącza się do współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia. Chętnie pomaga zrozumieć problem innym.
4,5Student potrafi pracować w zespole. Wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów, jest aktywny. Postępuje odpowiedzialnie.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu. Przedstawia własny sposób rozwiązania zadania. Jest kreatzwny . Jego zachowanie jest zgodne z zasadami etyki.

Literatura podstawowa

  1. Mieczysław Majewski, Geometria Wykreślna, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1991
  2. Tadeusz Rachwał i Stefania Dwuraźna, Geometria Wykreślna, PWN, PWN Lódź, 1964
  3. Zbigniew Lewandowski, Geometria Wykreślna, PWN, PWN Warszawa, 1975
  4. Stanisław Szerszeń, Nauka o rzutach, PWN, PWN Warszawa, 1963

Literatura dodatkowa

  1. Frańciszek i Edward Otto, Zbiór zadań z geometrii wykreślnej, PWN, PWN Warszawa, 1966

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.2
T-A-2Aksonometria1
T-A-3Sprawdzian z wielościanów i aksonometrii.1
T-A-4Przekroje wielościanów.2
T-A-5Sprawdzian z przekrojów.1
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.1
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.1
T-A-8Sprawdzian z dachów.1
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.1
T-A-10Rozwinięcia wielościanów1
T-A-11Test sprawdzający z powierzchni prostokreślnych i rozwinięcia wielościanow.1
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.1
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.1
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.1
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.1
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.1
T-W-6Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów oraz dachów w budynkach na różnych poziomach.1
T-W-7Rzuty okręgu. Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.1
T-W-8C.d.Krzywych stożkowych - konstrukcje i definicje.1
T-W-9Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.1
T-W-10Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni. Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebicia wielościanu prostą.1
T-W-12Przenikanie wielościanów.2
T-W-13Przekroje powierzchni.1
T-W-14Punkty przebicia powierzchni prostą.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ćwiczenia polegają na wspólnym omówieniu kolejności działań w rozwiązaniu problemu, postawionego w zadaniu. Zadanie rozwiązywane jest na tablicy i indywidualnie przez każdego w zeszycie.15
A-A-2Do każdego ćwiczenia przygotowane są zadania do wykonania w domu.5
A-A-3Przygotowanie się do 4 sprawdzianów, następujących po zakończeniu tematu.5
A-A-4Konsultacje.2
A-A-5Zaliczenie3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach obowiązkowa15
A-W-2Zrozumienie i przyswojenie sobie wiedzy podanej na wykładach.12
A-W-3Prowadzenie notatek w trakcie wykładu i uzupełnianie ich przy pomocy przykładów ze stony internetowej.28
A-W-4Konsultacje.2
A-W-5Egzamin3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/02-2_W01Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne. Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Zna i rozumie podstawową wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
B_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
B_1A_W03Zna zasady i właściwie definiuje odwzorowania kartograficzne. Zna podstawowe prace geodezyjne w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-6Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów oraz dachów w budynkach na różnych poziomach.
T-W-10Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni. Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
T-W-8C.d.Krzywych stożkowych - konstrukcje i definicje.
T-W-7Rzuty okręgu. Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-9Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebicia wielościanu prostą.
T-W-14Punkty przebicia powierzchni prostą.
T-W-13Przekroje powierzchni.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązać tematu.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/02-2_U01Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach. Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.
T-A-2Aksonometria
T-A-4Przekroje wielościanów.
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.
T-A-10Rozwinięcia wielościanów
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/02-2_K01Jest gotów posługiwać się zasadami rzutowania, pracować w zespole, umiejętnie podejmować decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-6Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów oraz dachów w budynkach na różnych poziomach.
T-W-10Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni. Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
T-W-8C.d.Krzywych stożkowych - konstrukcje i definicje.
T-W-7Rzuty okręgu. Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-9Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebicia wielościanu prostą.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Student wkonuje współpracę na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student smodzielnie wykonuje pracę. Z chęcią przyłącza się do współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia. Chętnie pomaga zrozumieć problem innym.
4,5Student potrafi pracować w zespole. Wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów, jest aktywny. Postępuje odpowiedzialnie.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu. Przedstawia własny sposób rozwiązania zadania. Jest kreatzwny . Jego zachowanie jest zgodne z zasadami etyki.