Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe02:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe02 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac. | 2 |
T-SD-2 | Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej. | 4 |
T-SD-3 | Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy. | 4 |
T-SD-4 | Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja. | 8 |
T-SD-5 | Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami. | 8 |
T-SD-6 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminarium dyplomowym | 30 |
A-SD-2 | Zaliczenie seminarium | 2 |
A-SD-3 | Konsultacje | 2 |
A-SD-4 | Opracowanie planu pracy dyplomowej | 2 |
A-SD-5 | Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu | 2 |
A-SD-6 | Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa | 10 |
A-SD-7 | Wykonanie potrzebnych opracowań związanych z tematem pracy dyplomowej do prezentacji w drugim referacie | 8 |
A-SD-8 | Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
M-2 | Panel dyskusyjny |
M-3 | Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych. | B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W23, B_1A_W13, B_1A_W21 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego. | B_1A_U06, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_K01 Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | B_1A_K02, B_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu. |
3,0 | Student zna w stopniu podstawowym technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-02_K01 Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym podejmuje działania w zakresie działalności inżynierskiej. Rozumie potrzebę analizowania skutków tej działalności na środowisko. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
- H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
- H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
- H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817