Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe01:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe01
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy8
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja9
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych27
A-SD-2Udział w konsultacjach6
A-SD-3Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej45
A-SD-4Samodzielna praca studenta związana z przygotowaniem referatu i materiałów do dyskusji.49
A-SD-5Przygotowanie prezentacji20
A-SD-6Zaliczenie3
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_W01
Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej.
B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W23, B_1A_W13, B_1A_W21C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U06, B_1A_U14C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_K01
Student jest gotów do analizy pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej, uwzględniających etykę pracy własnej.
B_1A_K02, B_1A_K05C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_W01
Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej.
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_K01
Student jest gotów do analizy pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej, uwzględniających etykę pracy własnej.
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html

Literatura dodatkowa

  1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych : wskazówki metodyczne dla studentów., Difin, Warszawa, 2008
  2. Jacek Kurnatowski, Rozmowy o problemach gospodarki wodnej - rozmowa z prof. Jackiem Kurnatowskim, SIGMA NOT, 2019, 8, Gospodarka wodna

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy8
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja9
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych27
A-SD-2Udział w konsultacjach6
A-SD-3Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej45
A-SD-4Samodzielna praca studenta związana z przygotowaniem referatu i materiałów do dyskusji.49
A-SD-5Przygotowanie prezentacji20
A-SD-6Zaliczenie3
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_W01Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna i rozumie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W19Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W23Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
B_1A_W21Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
M-2Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_U01Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego i dyskutować o nich
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_K01Student jest gotów do analizy pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej, uwzględniających etykę pracy własnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko
B_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-4Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-3Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0