Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu BASICS OF WATER MANAGEMENT IN THE CATCHMENT:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot BASICS OF WATER MANAGEMENT IN THE CATCHMENT
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 0,60,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 6 0,40,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamental knowledge of hydrology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowlegde of water management, the roles of water resources and stakeholders in the catchment. Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Watersheed area, topographic and underground catchment1
T-A-2Water balance in watersheed1
T-A-3Disposal of water resources2
T-A-4Agricultural catchment1
T-A-5Planning in water management1
6
wykłady
T-W-1Basics of hydrology1
T-W-2Water cycle in the catchment2
T-W-3Assesment methods of amount and water quality1
T-W-4Water management4
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participiation in the classes6
A-A-2Preparation for the classes2
A-A-3Preparation of elaboration1
A-A-4Consultations1
10
wykłady
A-W-1Lectures participation8
A-W-2Consultations2
A-W-3Preparation for the test5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures/multimedia presentation
M-2Laboratories/case method, discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: elaboartion
S-2Ocena podsumowująca: test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_1-_??_W01
Student has knowledge of water management, water resources the roles of water resources and stakeholders in the catchment.
C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_1-_??_U01
Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_1-_??_K01
Student is aware of the current need to adapt water management elements to the needs of users and the necessity of sustainable water management in the catchment.
C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_1-_??_W01
Student has knowledge of water management, water resources the roles of water resources and stakeholders in the catchment.
2,0
3,0Student has basic knowledge about water management in the catchmet
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_1-_??_U01
Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
2,0
3,0Student is able describe water management in the catchment
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_1-_??_K01
Student is aware of the current need to adapt water management elements to the needs of users and the necessity of sustainable water management in the catchment.
2,0
3,0Student is aware of need to adapt water management ti the need of users and necessity of sustainable water management in the catchment.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. World Meteorological Organization, Guide to Hydrological Practices Volume I, WMO, Geneva, Switzerland, 2003
  2. Loucks D.P. and Van BEEK E., Water Resources System Planning and Management, Unite Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Turin, Italy, 2005
  3. Edwards P.J, Wiliard K.W.J., Schoonover J.E., Fundamentals of Watershed Hydrology, Journal of Contemporary Water Research & Education, 2015, 154

Literatura dodatkowa

  1. https://www.eorinc.com/index.html, 2019
  2. http://ec.europa.eu/environment/water/, 2019
  3. http://www.fao.org/land-water/water/en/, 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Watersheed area, topographic and underground catchment1
T-A-2Water balance in watersheed1
T-A-3Disposal of water resources2
T-A-4Agricultural catchment1
T-A-5Planning in water management1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basics of hydrology1
T-W-2Water cycle in the catchment2
T-W-3Assesment methods of amount and water quality1
T-W-4Water management4
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participiation in the classes6
A-A-2Preparation for the classes2
A-A-3Preparation of elaboration1
A-A-4Consultations1
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures participation8
A-W-2Consultations2
A-W-3Preparation for the test5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_1-_??_W01Student has knowledge of water management, water resources the roles of water resources and stakeholders in the catchment.
Cel przedmiotuC-1Knowlegde of water management, the roles of water resources and stakeholders in the catchment. Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
Treści programoweT-W-2Water cycle in the catchment
T-W-3Assesment methods of amount and water quality
T-W-1Basics of hydrology
T-W-4Water management
T-A-3Disposal of water resources
T-A-1Watersheed area, topographic and underground catchment
T-A-4Agricultural catchment
T-A-2Water balance in watersheed
T-A-5Planning in water management
Metody nauczaniaM-1Lectures/multimedia presentation
M-2Laboratories/case method, discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: elaboartion
S-2Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge about water management in the catchmet
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_1-_??_U01Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
Cel przedmiotuC-1Knowlegde of water management, the roles of water resources and stakeholders in the catchment. Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
Treści programoweT-W-2Water cycle in the catchment
T-W-3Assesment methods of amount and water quality
T-W-1Basics of hydrology
T-W-4Water management
T-A-3Disposal of water resources
T-A-1Watersheed area, topographic and underground catchment
T-A-4Agricultural catchment
T-A-2Water balance in watersheed
T-A-5Planning in water management
Metody nauczaniaM-1Lectures/multimedia presentation
M-2Laboratories/case method, discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: elaboartion
S-2Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able describe water management in the catchment
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_1-_??_K01Student is aware of the current need to adapt water management elements to the needs of users and the necessity of sustainable water management in the catchment.
Cel przedmiotuC-1Knowlegde of water management, the roles of water resources and stakeholders in the catchment. Ability to assess the priority use of water in the catchment and assessment of the amount of water available.
Treści programoweT-W-2Water cycle in the catchment
T-W-3Assesment methods of amount and water quality
T-W-1Basics of hydrology
T-W-4Water management
T-A-3Disposal of water resources
T-A-1Watersheed area, topographic and underground catchment
T-A-4Agricultural catchment
T-A-2Water balance in watersheed
T-A-5Planning in water management
Metody nauczaniaM-1Lectures/multimedia presentation
M-2Laboratories/case method, discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: elaboartion
S-2Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of need to adapt water management ti the need of users and necessity of sustainable water management in the catchment.
3,5
4,0
4,5
5,0