Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Laboratorium polimerów syntetycznych i biomateriałów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium polimerów syntetycznych i biomateriałów | ||
Specjalność | Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia polimerów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z procesami otrzymywania polimerów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Badania wpływu plastyfikacji wewnętrznej i zewnętrznej na właściwości utwardzonych żywic epoksydowych | 8 |
T-L-2 | Otrzymywanie karboksymetyloskrobi i ocena stopnia podstawienia | 7 |
T-L-3 | Synteza podwójnie chemicznie modyfikowanej skrobi (szczepienie i sieciowanie) i ocena właściwości superabsorpcyjnych biopolimerów | 7 |
T-L-4 | Synteza flokulantów polimeryzacja wolnorodnikową i badania właściwości flokulacyjnych przy zmiennej dawce i pH środowiska | 7 |
T-L-5 | Synteza multiblokowych elastomerów termoplastycznych | 7 |
T-L-6 | Recykling materiałowy tworzyw termoplastycznych | 7 |
T-L-7 | Otrzymywanie i badanie zmodyfikowanych w procesach przetwórczych materiałów polimerowych | 7 |
T-L-8 | Otrzymywanie polimerowych struktur trójwymiarowych. | 6 |
T-L-9 | Charakterystyka otrzymanych struktur trójwymiarowych. | 6 |
T-L-10 | Synteza soli jonowej do otrzymywania poliamidu. | 5 |
T-L-11 | Synteza poliamidu metoda polikondensacji w stopie. | 5 |
T-L-12 | Analiza procesu degradacji wybranego biopolimeru 1: przeprowadzenie degradacji, wytrącenie materiału. | 6 |
T-L-13 | Analiza procesu degradacji wybranego biopolimeru 2: analiza polimeru przed i po procesie degradacji. | 6 |
T-L-14 | Wpływ wielokrotnego przetwórstwa na wybrane właściwości materiałów polimerowych. | 6 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 90 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-05_U01 Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z procesami otrzymywania polimerów | TCH_2A_U05 | — | — | C-1 | T-L-11, T-L-6, T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-13, T-L-9, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-2, T-L-14, T-L-4, T-L-12 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-05_U01 Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z procesami otrzymywania polimerów | 2,0 | |
3,0 | Student na poziomie podstawowym wykorzystuje swoja wiedzę zwiazaną z syntezą polimerów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Spychaj, S. Spychaj, Farby i kleje wodorozcieńczalne, WNT, Warszawa, 1996
- J. Pielichowski ,A. Puszyński, Chemia polimerów, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Warszawa, 2012
- Praca zbiorowa pod redakcją Z. Floriańczyka i S.Penczka, Chemia polimerów T. I. i T. II., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Waraszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- B. Müller, U. Poth, Coating formulation, Vincent Network, Hanower, 2006
- Z. Wicks, Organic coatings, J. Wiley&Sons, Hoboken, 2007